VÍCTIMA DEL CONFLICTE LABORAL AL TRANSPORT PÚBLIC

"Els serveis mínims no es compleixen"

Javier Bernuz ha presentat una denúncia perquè l'espera els dies de vaga pot ser de gairebé una hora

cmarquez34393410 barcelona  21 de junio del 2016  javier bernuz  vi160621175200

cmarquez34393410 barcelona 21 de junio del 2016 javier bernuz vi160621175200 / MONICA TUDELA

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Javier Bernuz viu a Badalona i es desplaça cada dia al passeig de Gràcia, on treballa com a vigilant de seguretat. Triga 45 minuts i fa transbord: de la línia 10 a la 5 per arribar a la parada de Diagonal. Se'l nota francament cabrejat. I no només per una vaga que l'afecta, i de quina manera, sinó també “per l'incompliment sistemàtic dels serveis mínims que, a més, ningú s'encarrega de controlar”. Ha posat una denúncia que ja està en mans de TMB. Aporta proves, com la foto d'un plafó en què s'informava que el pròxim tren arribaria en 58 minuts. “Si s'ha pactat un 20% de servei, hauria de passar com a mínim un tren cada mitja hora, no cada 60 minuts”. Ha arribat tard alguna vegada, però els companys el cobreixen en una mena de mercadeig de minuts que tenen entre amics. Avui per tu, demà per mi.  

Javier té un sou de 901 euros i 14 pagues. “Vaig bastant just”. Davant d'aquest panorama, i conegut una mica l'entrellat de la negociació que manté l'empresa pública de transport i el comitè d'empresa, diu no entendre el conflicte. “Es treuen fins a 40.000 euros anuals i a més tenen un milió de caps. Em sembla terrible que l'ajuntament no sigui capaç d'arribar a un acord o de clavar un cop de puny a la taula. Sobre el consistori, considera que al govern d'Ada Colau el tema “li va molt gran”, que no hi ha “prou autoritat”. “Falta voluntat per desmuntar de dalt a baix el xiringuito de TMB”.

LÍNIA AUTOMÀTICA EN VAGA

Notícies relacionades

A Javier li sembla "el súmmum que a les línies 9 i 10 també hi hagi vaga quan els trens funcionen sense conductor”. I afegeix un altre factor a tot el fenomen de les mobilitzacions en el transport públic. La seguretat. Recorda que el país manté en quatre el nivell d'alerta terrorista, cosa que hauria de ser suficient perquè Interior "intercedís en el dictat dels serveis mínims". "Un boig de Daesh podria armar-la molt grassa en qualsevol dels trens o andanes que estan a rebentar durant els dies de vaga”.

En definitiva, aquest vigilant no entén que la plantilla faci pagar al ciutadà per uns problemes que els genera l'empresa. Si l'objectiu és perjudicar TMB, els recepta “que deixin els torns oberts”.