ERC: "Si no és un cas aïllat, Sánchez no comptarà amb el nostre suport"

La secretaria general de ERC, Elisenda Alamany, este lunes.

La secretaria general de ERC, Elisenda Alamany, este lunes. / ERC

1
Es llegeix en minuts
Quim Bertomeu
Quim Bertomeu

Periodista

Especialista en política catalana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La dimissió de Santos Cerdán ha impactat amb força al PSOE i al Govern central, però també posa en un compromís els partits que fins ara han donat un suport més o menys estable al president Pedro Sánchez. És el cas d’ERC, que ahir va voler advertir el cap de l’Executiu central que no podrà comptar més amb els seus vots al Congrés dels Diputats si es demostra que la situació de Cerdán "no és un cas aïllat" i es ramifica cap a l’Executiu socialista.

L’encarregada de fer aquest avís va ser la secretària general del partit, Elisenda Alamany, que va dir que les explicacions que va donar aquest dijous el mateix Sánchez van ser escasses. "És evident que es necessiten moltes més explicacions. Si aquesta corrupció [de Cerdán] es demostra que està emparada i que la coneixia el president i que estava estesa al Govern, és evident que no podrà comptar amb el suport d’ERC", va dir la dirigent republicana al programa Café de ideas de La 2.

Notícies relacionades

Confiança "molt danyada"

Per a ERC, les mesures anunciades per Sánchez són insuficients. No n’hi ha prou amb una remodelació de la direcció del partit o amb una auditoria interna, sinó que també hi ha d’haver una auditoria a Ministeri de Transports. "La confiança està molt danyada", va concloure Alamany, que no va descartar demanar al president que se sotmeti a una qüestió de confiança. Aquest és un mecanisme parlamentari que només pot activar el mateix Sánchez, però no impedeix que els seus socis parlamentaris ho puguin reclamar. Alamany va dir que serà la direcció d’ERC la que decidirà en els pròxims dies "els passos a fer". "Qualsevol cosa que posem en marxa ha de comptar amb suports", va dir. De moment van demanar, al costat del BNG, que Sánchez comparegui davant de la Cambra baixa per donar explicacions. "Durant molts més dies s’ha amagat i creiem que els fets són molt greus. Haurà de donar molt més la cara", va dir Alamany.

Temes:

BNG Govern PSOE