La L-9 causa molestes vibracions als veïns de diverses finques de l'Hospitalet

Els trens passen a menys velocitat entre Collblanc i Torrassa mentre els tècnics estudien una solució al problema

icoy32921531 hospitalet 24 2 2016 carteles de protesta por ruid160224210237

icoy32921531 hospitalet 24 2 2016 carteles de protesta por ruid160224210237

1
Es llegeix en minuts

L'estrena de la nova línia de metro L-9 sud ha comportat un dany col·lateral inesperat. Els veïns de diverses finques dels carrers de Llavines, Besa, Estruch i Pujós de l'Hospitalet pateixen molestes vibracions a casa seva amb el pas de cada comboi, segons ha revelat la Cadena Ser. Així l'hi van fer saber a la Generalitat i a l'ajuntament quan van començar les proves de la nova línia. Amb l'estrena oficial de la línia es van preocupar més. Les vibracions no havien parat. Es tracta dels blocs de pisos situats entre les estacions de Collblanc i Torrassa de la nova ruta del suburbà. Aquí, els ferrocarrils passen a uns 50 metres de profunditat. Quan la tuneladora va perforar la zona no van notar res estrany. Ara, sí.

Notícies relacionades

La resposta de la Conselleria de Territori davant les queixes dels veïns va ser immediata. Els tècnics van anar a prendre mesuraments dels sorolls i de les vibracions, però també el màxim responsable d'aquest departament, el conseller Josep Rull. Per part de l'Ajuntament de l'Hospitalet hi va anar l'alcaldessa, Núria Marín. La primera decisió va consistir a reajustar les velocitats de pas dels trens. La prevista inicialment era de 70 quilòmetres per hora. Ara, entre aquestes dues estacions ho fan a 50 quilòmetres per hora. S'ha pal·liat així part del problema, però aquesta no pot ser la solució definitiva, reconeix una portaveu oficial de la Conselleria de Territori. ¿Quin serà el remei final? De moment, admet la mateixa font, no se sap.

PRECEDENT A LA RAMBLA

En qualsevol cas, aquesta no és la primera ocasió en què és necessari incorporar alguna mena d'amortiment a les vies del suburbà de Barcelona per acabar amb vibracions com les que ara pateixen a l'Hospitalet. Quan el 1999 el Liceu va reobrir les seves portes després de l'incendi de 1994, una de les sorpreses imprevistes va ser que la nova estructura de l'edifici era sensible al pas del metro per la Rambla. S'hi va poder posar remei.

Temes:

Metro