ENHORABONA CIENTÍFICA A LA CIUTADELLA
Neix la primera cria de dragó de Komodo del Zoo de Barcelona
El parc espera que en els pròxims dies facin eclosió els altres 13 ous
La capital catalana és la sisena ciutat europea en aconseguir la cria en captivitat de l'espècie

Asmara i Guntur, durant la prehistòrica còpula perpetrada a l’abril. /
L’Asmara i el Guntur han sigut pares. El primer ou de la parella de dragons de Komodo del Zoo de Barcelona -recordaran potser la seva mediàtica còpula perpetrada a l’abril- va fer eclosió ahir en un ‘part’ que s’ha desenvolupat amb normalitat. Es tracta del primer exemplar d’aquesta prehistòrica i rugosa espècie que neix en captivitat al parc de la Ciutadella. El primogènit és el primer dels14 petits 'Varanus komodoensis' que s’espera que vagin arribant al món en els pròxims dies. La femella en va posar nou més, però van haver de ser descartats per la seva evident malformació. La cria va pesar al néixer 122 grams i mesurava 43,50 centímetres des del cap fins a l’extrem de la cua. S’espera que el naixement dels seus germans es produeixi de manera escalonada, ja que la calor de l’incubador (31 graus des que van ser retirats del cau l’abril passat) no es reparteix de manera uniforme en tots els ous.
La separació de la mare no va ser una cruel ruptura del cercle de la vida. Més aviat es tractava, a més d’intentar assegurar el màxim de naixements exitosos, d’evitar que l’Asmara acabés devorant els seus fills en una rèplica fètida i carronyera del quadro de Goya 'Saturn devorant un fill’. No en va, les cries, al néixer, busquen un arbre per evitar tant els depredadors com un progenitor que s’ha aixecat amb gana.
El Zoo de Barcelona es converteix en el sisè parc europeu que aconsegueix reproduir dragons de Komodo en captivitat. A Espanya només hi ha el predecent de Reptilandia, a l’illa de Gran Canària, d’on procedeixen els dos mascles de la Ciutadella, el Guntur i l’Ombak.
- Estat dels embassaments avui, 5 de maig, a Catalunya: Sau, Foix, Susqueda i la resta de pantans
- Previsió del Meteocat Catalunya activa avisos grocs i taronges davant les fortes pluges previstes per a aquesta setmana
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Torna el mític Tren Granota
- Successos Un policia fora de servei evita el suïcidi d'una dona en un pont de la Gran Via de Barcelona
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- TELEVISIÓ I MAS Una espècie en extinció
- Barcelona, protagonista La ciberseguretat creix i busca talent a Catalunya
- Ciclisme Vos obsequia la Vuelta amb un triomf de prestigi a Sant Boi
- TRIOMF A MONTILIVI L’immortal Stuani ressuscita el Girona, que fuig del descens