L'ÚS DE LA VIA PÚBLICA

BCN guanyarà en 9 anys 2.700 elements de mobiliari urbà

1
Es llegeix en minuts
J. S. / BARCELONA

Barcelona incorporarà durant els pròxims nou anys, fins al 2016, uns 2.700 nous elements de mobiliari urbà als carrers de la ciutat. La majoria d'aquest material, des de panells a marquesines, podrà ser explotat a través de la publicitat.

Aquest pla forma part d'una concessió, a través d'un concurs, a l'empresa JCDecaux per a la renovació i el manteniment del mobiliari urbà. Segons fonts municipals, JCDecaux destina un total de 19 milions d'euros, 18 milions en efectiu i un en material, a la conservació i a la renovació del mobiliari a canvi de l'explotació.

L'actuació preveu instal.lar 250 nous panells publicitaris, 30 plafons per a anuncis municipals, construir 15 sanitaris per als treballadors de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i col.locar 700 marquesines de bus, a més a més de 600 plataformes de ciment per millorar l'accessibilitat des de la parada al bus.

La intenció d'ampliar el nombre de parades de bus de TMB, tema sobre el qual aquest diari ja va informar al maig, suposarà una de les inversions més importants. Les noves marquesines tindran seients més còmodes, llums robustos i pantalles amb informació que persones amb dificultats de visió també podran llegir. A aquest pla se sumarà la instal.lació de 1.100 pals que funcionaran com a parades.

Notícies relacionades

Entre les novetats que tindran les noves parades està previst posar en funcionament un sistema sonor d'a-

visos i d'informació sobre el transport (el temps d'espera del bus o les situacions excepcionals del trànsit) per a persones invidents que podran activar a través d'un comandament a distància. Es podrà utilitzar el mateix que ara fan servir per travessar un semàfor. Segons TMB, aquest nou sistema encara no té data per implantar-se.