MODIFICACIÓ D'UN PROJECTE FERROVIARI AL VALLÈS OCCIDENTAL

Sabadell soterra els Ferrocarrils i evita l'enderroc de 15 edificis

El Govern canvia de parer i anuncia la cobertura de la parada d'Estació

La línia afegirà 4,2 quilòmetres, arribarà al barri de Ca n'Oriac i estarà a punt el 2011

1
Es llegeix en minuts
ANTONIA PEÑA / SABADELL

Sabadell tindrà una autèntica xarxa de metro l'any 2011. El Govern ha modificat la proposta inicial de prolongació de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i ahir va presentar una solució que suposa el soterrament pràcticament total, al cobrir l'actual parada a l'aire lliure de Sabadell-Estació. Aquesta decisió evita l'enderroc de 15 blocs de pisos.

El director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, va presentar ahir a les entitats que havien fet al.legacions al projecte i a la Taula de Mobilitat local una opció que modifica l'anterior i que té com a novetat la cobertura de les vies des de l'entrada al municipi. Aquesta opció és compatible amb una futura ampliació de la línia fins a Castellar del Vallès.

TUNELADORA

L'alternativa preveu la tuneladora com a sistema constructiu, "perquè minimitza l'afectació de les obres a la superfície" i ofereix "les màximes garanties de seguretat", segons el Govern de la Generalitat. La decisió, després d'estudiar les al.legacions presentades en el procés d'informació pública, "és la més apropiada" i el pla guanya en "operativitat i funcionalitat", segons Villalante.

El soterrament de la parada de Sabadell-Estació facilitarà els treballs de la tuneladora i reduirà l'afectació que tenien les obres anteriorment previstes sobre els immobles situats als voltants de la carretera de Barcelona, la carretera de Molins de Rei i el carrer de Pintor Pradilla. Per fer- ho, serà necessari rebaixar cinc metres la cota del túnel, que travessarà el tram de 600 metres de longitud comprès entre la parada de Sabadell-Estació i el carrer de Migdia, al barri Centre.

La construcció del metro de Sabadell permetrà guanyar un total de 4,2 quilòmetres de vies i noves estacions: una al passeig de la Plaça Major (que substituirà l'actual estació de Sabadell- Rambla on ara acaba la línia), una altra a l'Eix Macià i, finalment, una altra al barri de Ca n'Oriac, on s'habilitaran les cotxeres i la cua de maniobres.

Notícies relacionades

INTERCANVIADOR

El projecte també preveu un intercanviador d'enllaç amb la línia C-4 de rodalies de Renfe, a la plaça d'Espanya. La major part del traçat es construirà amb un doble túnel de 6,75 metres de diàmetre de via única.