les millores

UN MOSAIC D'INVERSIONS

1
Es llegeix en minuts

LA DESINVERSIÓ EN RODALIES VA TOCAR FONS EL 2006 AMB LA RECTA FINAL DE L'AVE. EL COL.LAPSE VA OBLIGAR A PRENDRE MESURES URGENTS, EN BASE A UN MOSAIC DE PETITES INVERSIONS, A L'ESPERA D'UN PLA INTEGRAL ANUNCIAT PER FOMENT. PERÒ AQUESTA SOLUCIÓ DEFINITIVA ÉS PER ARA UNA ALTRA PROMESA INCOMPLERTA.

TRENS DOBLES

La capacitat de portar viatgers ha pujat considerablement en hora punta al doblar els vagons dels combois i passar de tres a sis. A això s'hi ha afegit la posada en servei fins al 2008 de 40 dels 80 moderns trens Civia que Renfe destinarà a Barcelona el 2012.

TRANSFORMADORS

Per atendre la demanda d'electricitat del màxim nombre de trens es reforça la xarxa de subestacions. Adif ha adjudicat quatre d'aquestes subestacions a Cubelles, Sant Adrià, Sant Cugat i Blanes i la reforma de sis, a Vacarisses, Sant Sadurní d'Anoia i quatre en la línia Barcelona-Granollers.

SENYALITZACIÓ I SEGURETAT

En la quarantena d'obres posades en marxa aquest any a Rodalies, la majoria de menys de 10 milions, hi ha cinc millores de senyalització, regulació i seguretat del trànsit. En el cervell del sistema, el control de trànsit centralitzat, se'n desenvolupen dues. També es realitza la il.luminació dels túnels.

ESTACIONS I OBRES

Adif va anunciar fa pocs dies un pla per reformar mig centenar d'estacions amb una inversió de 125 milions. Fins ara té en marxa millores, o ja les ha realitzat, a Passeig de Gràcia, Arc de Triomf, Mataró, Castelldefels, Vilanova, Barberà, Cardedeu, Montcada, Terrassa i Montgat. Així mateix fa obres d'infraestructura a les vies de la Torrassa-Sants, Llinars-Sant Celoni, Castellbisbal i Cubelles-Sants. Igualment suprimeix passos a nivell a Cornellà, les Franqueses i Maçanet, entre altres punts.

Notícies relacionades

EIXOS FERROVIARIS

La nova electrificació de les vies es desenvolupa a part de Barcelona en quatre eixos més, els que passen pel Prat, Granollers, Mataró i Terrassa. Totes aquestes mesures, que s'executen amb comptagotes, s'inclouen en l'acord subscrit entre la Generalitat i Foment el setembre del 2006 segons el qual el ministeri destinarà 1.850 milions a l'àmbit de Rodalies de Barcelona.