TOROS
José Tomás indulta un toro a la Monumental

El torero de Galapagar va extasiar ahir el públic de la Monumental i va sortir a collibè. /
Com un xiprer de cementiri pel seu estatisme a l'arena, magre de carns, amb la cintura de Sara Baras, la música de Vicente Amigo a les teles i la inspiració creadora de Mozart a les neurones, José Tomás va indultar ahir el cinquè de la tarda,Idílico,després d'una faena que va fer orgasmar metafòricament els 18.000 espectadors que ahir van tenir la fortuna d'anar a la Monumental. Històric tancament de la temporada gràcies a aquest home superdotat per a l'estètica taurina que ahir va poder desenvolupar en tota l'enlluernadora bellesa gràcies a la noble bravura del toro de Núñez del Cuvillo, nascut el gener del 2004, marcat amb el número 120 i de 550 quilos de pes.
José Tomás va esculpir el bicorne amb igual delectació que Miquel Àngel el David. Va construir una obra d'art evanescent i trencadora, alliberadora de tensions i propiciadora de somnis i agitacions. Va torejar amb el cos i amb la quietud gelada que no es pot descriure a les pàgines urgents d'un diari, amb preciosisme, estretor i compàs, enllaçant capejades i passades de muleta sense fi en tandes semblants a un concert de música simfònica.
La tauromàquia de Tomás és diferent perquè ell és diferent fins i tot en la complexió, amb extremitats marmòries per assentar-se sobre les arenes. Aquestes condicions innates es multipliquen quan s'enfronta a un oponent comIdílicoi produeixen aquella catarsi col.lectiva d'entusiasme popular improvisat. La tauromàquia no és teatre, aquí tot s'improvisa en temps real. I el gran actor es diu José Tomás.
Notícies relacionadesLa plaça, dreta, clamava "¡torero, torero!" mentre l'espasa dirigia la seva simfonia. En ple èxtasi, va sonar un avís i el públic va reclamar l'indult que va ratificar el matador. El president va ordenar el segon avís, incapaç d'entendre que l'art de reglaments no en sap. Tanta sensibilitat al tauroboli i el públic, i tan poca a la llotja. I per a corol.lari, Tomás es va emportar el toro fins a la boca del toril per on l'animal es va endinsar als corrals després d'haver salvat la vida per la seva bravura. Faena tomasista en el segon, dòcil en excés. José Tomás va tallar la seva segona cua a Barcelona i tres orelles en una corrida inoblidable.
El mestre Esplá, amb un lot aspre, va fer gala d'una gran professionalitat en els tres terços i es va lluir amb les banderilles amb la mateixa facilitat que el 1975, quan va debutar a Barcelona. Ovacionat al seu lot. Serafín Marín, que va substituir Cayetano, malalt, voluntariós i entregat en el seu lot tot i que per sota de les seves possibilitats. Ovació i orella.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs davant l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons. Els va pressionar més i va dir: a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves
- Higiene bucodental Com eliminar la tosca de les dents a casa: el truc dels dentistes