al gra // ENTREVISTA AMB KAZUYA YOSHIDA, PROFESSOR D'ENGINYERIA AEROESPACIAL

Kazuya Yoshida: "Els robots fan allò que els humans no poden fer"

COMPETICIÓ DE ROBOTS. Residència Àgora. Passeig dels Castanyers, 21. BCN

COMPETICIÓ DE ROBOTS. Residència Àgora. Passeig dels Castanyers, 21. BCN / NURIA PUENTES

1
Es llegeix en minuts
OCTAVI PLANELLS

COMPETICIÓ DE ROBOTS.

A les 17.30 hores.

Residència Àgora.

Passeig dels Castanyers, 21.

BCN

Els alumnes de la Universitat Internacional de l'Espai (ISU) que aquest any assisteixen a un dels seus cursos a Barcelona, faran avui una demostració de la seva destresa en robòtica. Sota les instruccions de Kazuya Yoshida, professor de la Universitat de Tohoku (Japó), en tan sols tres dies han dissenyat, construït i programat robots capaços de realitzar tasques senzilles. L'exhibició d'aquesta tarda consistirà en una carrera d'obstacles que les joguines mecàniques hauran d'identificar i esquivar.

--¿Robots per a què?

--Per a moltes coses. Els robots fan allò que els humans no poden fer, per exemple, anar a investigar planetes com Mart. En termes terrenals, també tenen gran utilitat en situacions arriscades com les operacions de rescat, després d'una catàstrofe.

--¿I en els estudis de la ISU?

--Dins del programa de ciències de l'espai, construïm robots perquè desenvolupin tasques senzilles d'exploració espacial, per detectar obstacles, esquivar-los i recol.lectar mostres minerals.

--¿En què consisteixen?

--A partir de kits de Lego idèntics, els alumnes han dissenyat i programat les seves pròpies màquines. Aquestes posseeixen dos sensors de tacte i un de llum que els permetran detectar els obstacles, i tres motors amb què controlaran la direcció del moviment. El software que han desenvolupat els alumnes s'encarrega de coordinar sensors i motors.

Notícies relacionades

--¿Què passa amb els alumnes de lletres?

--Aquest és precisament l'objectiu de l'activitat: promoure l'experiència d'aquells que vénen del Dret, la Medicina, la Comunicació- El curs es caracteritza per ser interdisciplinari, cosa que ofereix més oportunitats d'ensenyar i també d'aprendre.