al gra // entrevista amb Gerard Claret, Violinista

Gerard Claret: "Amb Ravel, violoncel i violí sonen com una orquestra"

’CONCERT D’ANIVERSARI DEL TEMPLE ROMÀ’. Plaça Pietat. Vic. 20 €

’CONCERT D’ANIVERSARI DEL TEMPLE ROMÀ’. Plaça Pietat. Vic. 20 €

1
Es llegeix en minuts
PERE PRATDESABA

'CONCERT D'ANIVERSARI DEL TEMPLE ROMÀ'. Plaça Pietat. Vic. 20 €. A les 21:00 hores.

L'activitat professional de Gerard Claret, iniciada fa 40 anys, s'ha distingit sempre per la seva doble faceta d'intèrpret i pedagog. Fundador de l'Escola de Música de Barcelona i del Trio de Barcelona, l'any 1998 va rebre la Creu de Sant Jordi. Avui oferirà un concert de violí a duo amb el seu germà Lluís Claret, al violoncel. L'audició és l'acte central de la celebració del 150 aniversari del descobriment del Temple Romà de Vic.

--Vic i vostè són vells amics.

--La nostra vinculació va néixer fa anys, fruit d'una gran amistat amb l'aleshores alcalde Ramon Muntanyà. Ell ens va proposar organitzar el Festival de Música de Vic i traslladar el Curs internacional de música. Són molts estius i amics que encara conservem.

--¡Violí i violoncel! Un mà a mà molt poc habitual.

--A vegades, aquest duo inèdit, precisament per això, és un avantatge. És una novetat que pot despertar interès entre el públic.

--¿Un repertori especial per a aquesta nit?

--El repertori per a violí i violoncel no és gaire extens. Però les obres que presentem avui són d'un altíssim nivell tècnic i artístic, de dos autors universals consagrats, que vivien en l'època del descobriment del Temple Romà.

Notícies relacionades

--Ni més ni menys que Zoltán Kodály i Maurice Ravel.

--Kodály és un compositor hongarès que es basa en la música popular. Destaca el seu vessant més pedagògic, amb mètodes que s'han aplicat a tot el món. Ravel és un dels músics més impressionants que han existit mai. En les seves partitures és capaç d'extreure dels instruments el màxim de les seves possibilitats expressives i tècniques. En alguns moments del concert, el violí i el violoncel sonen com si fossin una verdadera orquestra.