El RESTAURANT, AMB DUES ESTRELLES MICHELIN ACABADES DE CONCEDIR, ESTARÀ A PUNT DIMARTS

El xef Xavier Pellicer obre el nou Àbac al peu del Tibidabo

Xavier Pellicer, xef de l’Àbac.

Xavier Pellicer, xef de l’Àbac.

2
Es llegeix en minuts
PAU ARENÓS
BARCELONA

VPver fi. Un desig postergat que el xef Xavier Pellicer complirà amb un any de demora: obrir el restaurant Àbac al número 1 de l'avinguda del Tibidabo, on va tenir casa Madronita Andreu, la filla del doctor de les pastilles per a la tos. Serà dimarts al migdia. ¡Maleïdes obres! Tanca així Pellicer quatre mesos fustigats i bàrbars, els que medien entre la concessió de la segona estrella Michelin (novembre), el tancament de l'Àbac del Born després de vuit anys (gener) i la inauguració de l'Àbac del Tibidabo (19 de febrer). Pellicer té el cos com si l'haguessin atonyinat amb un martell piló.

I encara queda un altre redoblament de timbal i toc de bombo: l'estrena de l'hotel (el negoci complet es diu Àbac Restaurant Hotel), que serà d'aquí a un mes, segons els càlculs prudents de Pellicer, escarmentat per la tardança. "Però el resultat és òptim perquè hem aconseguit insonoritzar-lo tot. Ha sigut el més difícil".

Un espai sigil.lós en el guirigall viari de la plaça de Kennedy. Quinze habitacions, jardí, un petit spa, el celler fastuós amb 500 referències sota els arcs d'una cavallerissa (i que després va ser la carbonera de Madronita, pols i tos), un lounge bar i un bistrot, on serviran un menú tancat al migdia per 50 euros. Pellicer té on entretenir-se com a soci explotador.

LES PEL.LÍCULES

La propietat és de Josep Maria González i Lluís Geli. Són dos edificis --el nou, obra de l'arquitecte Antoni de Moragas, que acull el restaurant-- i la vivenda de Madronita, protagonista d'aquell documental de José Luis López Linares, Un instante en la vida ajena. El cineasta estrena una pel.lícula gastronòmica, El pollo, el pez y el cangrejo real, cosa que aparella el foc i la seda. El món burgès de Madronita continua il.luminat amb un llum de llàgrima que va ser de la seva propietat i que ara està penjat al lounge bar.

Pellicer és un Patton i l'ordre, la disciplina i el mètode són els que han dominat en la construcció de l'espai, on és lleó i domador. "He estat una vida per dissenyar aquesta cuina de més de 200 metres quadrats. Hem separat bé la zona de fred i de calor, hi ha una cabina per netejar el peix; n'hi ha una altra per a la verdura. Una brasa de debò, i un tepanyaki. Treballem molt la planxa. I hi ha un gust pels pots de coure".

Notícies relacionades

Alguns mobles, les jardineres per a les herbes aromàtiques, les taules que pugen i baixen han estat ideats pel mateix Pellicer, que té una ànima secreta de dissenyador. O és aquesta funcionalitat i artesania a les quals s'ha acollit per créixer com a xef i que a partir d'ara conviurà amb certa desinhició. "De moment apareixerà aquí el Pellicer del Born. Veurem com és l'altre. La cuina és on hi havia el teatre de Madronita, el lloc festiu de la casa, on apareixia el component artístic".

Catorze taules, colors tènues (marfil, crema), cortines, gases, copes de la casa Zwiesel, la vaixella Dédalo de Versace, els pesolets del Maresme amb tripes de bacallà, el bombó de moll amb verdures i bloody mary... ¿Algun plat per a la nova etapa? "Començar, que tot rodi, asseure'm després a pensar...".