Les obres d'ampliació de la C-58 entre Terrassa i Sabadell començaran a la tardor

Rull destaca que seran actuacions amb "retorn ràpid i immediat" que desencallaran l'històric projecte d'ampliació de l'autopista

foto 3187698

foto 3187698

3
Es llegeix en minuts
ACN / TERRASSA

Les obres d'ampliació de la C-58 des de Terrassa a Sabadell i des del nus de Sant Pau de Riusec a l'enllaç amb la B-30 de Badia del Vallès començaran la tardor que ve. Així ho ha confirmat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, avançant que la licitació del primer tram s'obrirà el dilluns, 20 de març, mentre que la segona es farà a l'abril.

Rull destaca que seran unes obres amb “retorn ràpid i immediat”, que serviran per desencallar l'històric projecte d'ampliació de l'autopista. Així, entre l'accés Terrassa Est i Sabadell Centre es crearan dos nous carrils que reduiran, a menys de la meitat, el temps que ara es triga a recórrer aquests 4,4 quilòmetres.

Pel que fa al tram entre Sant Pau i Badia, també s'afegiran dos carrils per agilitzar els desplaçaments curts. La previsió és que les dues obres estiguin acabades a la tardor del 2018, mentre que el Govern també projecta l'ampliació de l'accés als polígons de Terrassa i la zona dels Bellots. Les tres obres sumen una inversió de 35 milions d'euros.

Josep Rull recorda que la Generalitat tenia sobre la taula un projecte d'ampliació de la C-58 que preveia una inversió de 200 milions d'euros, el que ha reconegut que, avui dia, és inassumible.

“Hem après molt de la crisi”, apunta el conseller, admetent que “no es pot fer un altre carril Bus VAO com es va fer perquè són obres grandiloqüents amb un retorn molt baix”. Per això, Rull defensa l'aposta per actuacions en punts concrets, amb l'objectiu d'afegir noves millores “quan hi hagi més disponibilitat pressupostària”.

APERTURA DE LICITACIONS

La primera licitació de l'ampliació de la C-58 serà per a les obres entre Terrassa Est i l'enllaç de Sabadell Centre. En aquest tram, la inversió prevista és de 10,3 milions d'euros per crear un tercer carril, en el tronc de l'autopista, i allargar el carril lateral d'accés que existeix actualment a l'altura d'una de les gasolineres, convertint-lo en un carril trenat.

A efectes pràctics, la C-58 passarà a tenir quatre carrils en aquest punt, de manera que el temps de trajecte es calcula que passarà de poc més de nou minuts a ser d'una mica més de tres, segons explica el conseller. “És un estalvi considerable” subratlla Rull.

Per un altre costat, a l'abril la Generalitat obrirà la licitació de l'ampliació del tram comprès entre el nus de Sant Pau de Riusec i Badia del Vallès, on es troba l'enllaç amb la B-30 i l'AP-7. Aquí s'invertiran 7,6 milions d'euros per construir dos nous carrils per als vehicles que es dirigeixen cap a aquestes carreteres, reservant els tres carrils actuals al trànsit que continua en direcció Barcelona.

El conseller admet que actualment existeix “una entrada molt precària, amb un sol carril que es bifurca”. Amb l'ampliació, en aquest tram de la C-58 hi haurà cinc carrils, de manera que s'estima que per fer el trajecte de Sant Pau a Badia es passarà dels actuals 4 minuts a poder-lo recórrer en poc menys d'un minut i mitjà.

Josep Rull celebra l'inici de totes les obres per a la tardor que ve, recordant que el trànsit que absorbeix la C-58 a l'altura de Terrassa és “dels més elevats de Catalunya”. En concret, es calcula que en aquest punt l'autopista arriba a una mitjana de 30.000 vehicles, als quals s'afegeixen aproximadament uns 20.000 o 30.000 a Sabadell, bona part dels quals va en direcció a la B-30.

Notícies relacionades

“Es tracta d'ordenar el trànsit amb els nous carrils, permetent que els vehicles que entren a Terrassa no afectin el tronc de la via i que els 20.000 que entren a Sabadell i surten poc després tampoc repercuteixin al trànsit central”, resumeix el conseller.

Més notícies de Terrassa