Un informe revela la dificultat de les escoles bressol per atendre infants amb problemes

'Model d'escola bressol inclusiva' ha sigut elaborat per la Fundació Pere Tarrés, l'Hospital Sant Joan de Déu i la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Ramon Llull

1
Es llegeix en minuts
EFE / ESPLUGUES

Un informe elaborat per la Fundació Pere Tarrés, l'Hospital Sant Joan de Déu i la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Ramon Llull revela les dificultats que tenen les escoles bressol per atendre infants amb necessitats educatives especials o amb dificultats socioeconòmiques.

L'informe, titulat "Model d'escola bressol inclusiva", reclama un model d'escoles bressol "més inclusiu amb les diversitats i necessitats especials d'infants i famílies".

Segons l'informe, l'índex d'escolarització d'infants de 0 a 3 anys a Catalunya és del 44,2%, tenint en compte tant els centres públics com els privats.

No obstant això, alerta l'informe, aquest índex d'escolarització disminueix en el cas d'aquells infants amb un entorn familiar de baix nivell educatiu o baix nivell econòmic.

A més, en el cas dels infants amb necessitats educatives especials, encara que comptin amb places específiques a les escoles bressol de titularitat pública, l'informe evidencia "una dificultat real per atendre casos de pluridiscapacitat o de determinades malalties cròniques".

Per donar resposta a aquesta realitat, els experts de l'Hospital Sant Joan de Dèu, de la Facultat de Psicologia i Ciències de l'Educació de la URL i la Fundació Pere Tarrés han establert "un nou model d'escola bressol capaç de garantir l'educació i la convivència de tots els infants i famílies atenent la seva diversitat i necessitats específiques".

Segons l'informe, "durant l'etapa en què un infant assisteix a l'escola bressol, dels 0 als 3 anys, el seu cervell abraça aproximadament els dos terços de la seva mida definitiva i evoluciona a un ritme molt més accelerat del que ho farà posteriorment".

Per aquesta raó, "en aquest període l'aprenentatge emocional dels infants és clau i el seu impacte és molt profund".

Notícies relacionades

El model d'escoles bressol que planteja l'informe és el d'un centre educatiu "centrat en l'infant, que garanteixi el desenvolupament saludable de tots els alumnes a través d'un abordatge interdisciplinari, corresponsable i holístic que s'adapta i aprèn de l'entorn".

Més notícies d'Esplugues