REUTILITZACIÓ D'UN SOLAR ESTRATÈGIC

Adjudicada part de la vella seu de Seat per 2,1 milions anuals

CILSA paga al Consorci de la Zona Franca un 50% més del preu inicial per any

El delegat de l'organisme, Jordi Cornet, en destaca l'interès industrial

Terrenys que ocupava l’antiga seu de Seat a la Zona Franca de Barcelona.

Terrenys que ocupava l’antiga seu de Seat a la Zona Franca de Barcelona. / ELISENDA PONS

2
Es llegeix en minuts
A. FUENTES / BARCELONA

La reutilització dels antics terrenys que ocupava Seat a la Zona Franca de Barcelona ha fet un nou pas amb l'adjudicació de la primera parcel·la per part del Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB). Al mateix temps, també ha tret a concurs per 9,1 milions d'euros el sanejament i condicionament del sòl d'aquesta parcel·la. El CZFB va concedir ahir a l'empresa Centro Intermodal Logístico SA (CILSA) l'arrendament durant un període de 50 anys d'11 hectàrees en les quals s'ubicava la vella seu on va començar Seat per 2,1 milions d'euros anuals, un import que comporta un augment del 50% respecte al preu inicial del concurs.

COMPANYIES INTERNACIONALS / L'oferta de CILSA va ser la més alta de les quatre que es van presentar a la licitació: l'empresa de matriu britànica Segro Properties Spain va oferir 1,7 milions d'euros anuals; Hines Reyes Innova, 1,6 milions; Prologis Spain Management, 2,01 milions; i CILSA, 2,1 milions des del primer any i amb renúncia a bonificacions.

CILSA controlarà la concessió de la primera fase de la plataforma BZ per un període de 50 anys amb una pròrroga opcional de 25. La companyia gestiona la concessió portuària de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) del Port de Barcelona, i està participada per l'Autoritat Portuària de Barcelona (51%), pel Consorci de Parcs Logístics CPL (44%) i per SEPES (5%).

La Plataforma Logística BZ pretén ubicar en aquesta zona grans empreses i naus logístiques, per la qual cosa l'interès se centra en inversors i operadors que tinguin capacitat per atraure grans companyies internacionals. Aquest solar industrial està integrat per 11 hectàrees de superfície bruta i compta amb una ocupació màxima de 78.305 metres quadrats, i es tracta d'una de les dues extensions de terreny -que en global representen 341.588 metres quadrats bruts- que el CZFB va recuperar el 2006 per 140 milions quan Seat va traslladar la seva fàbrica a Martorell.

Notícies relacionades

Després de la venda d'aquesta primera fase s'estudiarà la licitació de l'altra parcel·la de 22 hectàrees brutes de la plataforma BZ que quedarà per desenvolupar.

«És evident que la comercialització de la segona fase de la plataforma BZ serà una ubicació industrial en la qual els inversors estaran molt interessats, ja que la primera fase ha fet patent l'excel·lència d'aquesta situació, que té a més a més la garantia del Govern i de l'Ajuntament de Barcelona», com va destacar ahir després de l'adjudicació el delegat especial de l'Estat al CZFB, Jordi Cornet.