TECNOLOGIA I HOSPITALS

L'Hospital de Viladecans facilita els tràmits administratius a la ciutadania

Des que es va posar en marxa la versió de prova de l'aplicació, s'han registrat més de 750 tràmits

foto 3377200

foto 3377200

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Les persones usuàries del’Hospital de Viladecans tenen a la seva disposició un servei per poder fer els tràmits administratius més habituals amb el centre sense haver de moure’s de casa. Es tracta deFem-ho Fàcil, una aplicació integrada al web , des d’on la ciutadania pot fer reclamacions i suggeriments, demanar documentació clínica, demanar informes o actualitzar les dades personals, entre d’altres.

La plataforma es va posar en marxa en versió de proves a principis de l’any 2019 i des d’aleshores fins al 30 de setembre del 2019 s’han registrat 755 tràmits en línia.

La majoria dels missatges registrats (el 45,4%) es refereixen a visites pendents. La resta són sol·licituds d’informes de consultes externes (15,1%), informació sobre la llista d’espera quirúrgica (10,5%), petició de documentació clínica (10,2%), sol·licitud de còpies d’imatges (4,6%) i reclamacions, agraïments i suggeriments (4,1%). La resta de tràmits inclouen en l’apartat d’altres (10,1%).

«Oportunitat per reduir cues»

Els tràmits que s’han fet a través de la plataforma corresponen tant a procediments que s’inclouen a la carta de serveis de la Unitat de Gestió de Pacients com de la Unitat d’Atenció a la Ciutadania de l’Hospital de Viladecans. La responsable de Gestió de Pacients, Laura Escriche, destaca que «suposa una gran millora en l’accessibilitat dels usuaris» i és una oportunitat per «reduir cues i optimitzar el temps dels professionals administratius que atenen el públic».

Les peticions que s’han tramitat a través de Fem-ho Fàcil representen mésd’un 10% del total de l’activitat que realitza la Unitat d’Atenció a la Ciutadania, que ha impulsat el projecte.

Notícies relacionades

El responsable d’aquesta Unitat, José Luis Moreno, està satisfet amb l’acollida que ha tingut el servei durant el període de proves i anuncia una campanya de difusió, tant als usuaris del centre com als mateixos professionals, que coneguin la plataforma i s’incrementi l’ús.

Més notícies de Viladecans en les edicions locals d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA