Montserrat Oliveras dirigirà l'Hospital de Viladecans
L'ICS dóna per completat el nou equip directiu de la gerència Territorial de l'Àrea Metropolitana Sud
Montserrat Oliveras serà la nova directora de l'Hospital de Viladecans, càrrec que ocupava Jordi Monedero, i Xavier Bayona agafa el relleu de Carme Riera i es posa al capdavant de l'Àmbit d'Atenció Primària Costa de Ponent.
D'aquesta manera ho ha aprovat la Comissió Executiva del consell d'administració de l'Institut Català de la Salut, (ICS), després que Antoni Andreu prengués possessió del càrrec de gerent de l'ICS a l'Àrea Metropolitana Sud, en substitució d'Alfredo García.
Els dos nomenaments, que es faran efectius l'1 d'abril, completen el nou equip d'aquesta Gerència Territorial.
Nascuda a Barcelona el 1959, Montserrat Oliveras és llicenciada en medicina i cirurgia per la Universitat de Barcelona i especialista en otorinolaringologia. La seva trajectòria professional els últims anys ha estat vinculada a l'Hospital Universitari Vall d’Hebron, centre en què ha exercit de subdirectora (2008-2011) i de directora de l'Àrea de Traumatologia i Rehabilitació (2011-2015).
Xavier Bayona, nascut a Barcelona el 1966, és metge especialista en medicina familiar i comunitària i màster en Direcció d'Institucions Sanitàries per la Universitat Autònoma de Barcelona. Bayona, vinculat a l'ICS des de fa més de 20 anys, ha desenvolupat la seva activitat professional com a metge de família i director de diferents equips i serveis d'atenció primària del Baix Llobregat, l'Àrea Metropolitana Nord i l'Anoia.
La doctora Oliveras ocupa el càrrec de Jordi Monedero, que els últims anys ha compatibilitzat la direcció de Viladecans amb la del Servei d'Atenció Primària Delta. Ara es dedicarà exclusivament a la tasca directiva d'atenció primària. El doctor Bayona, per la seva banda, substituix en el càrrec Carme Riera, que assumeix la direcció del Servei d'Atenció Primària d'Anoia.
Antoni Andreu va agafar el relleu d'Alfredo García al capdavant de la Gerència Territorial metropolitana Sud, formada per l'Hospital Universitari de Bellvitge, acreditat com de tercer nivell, l'Hospital de Viladecans i el conjunt de centres d'atenció primària i unitats assistencials de suport de l'ICS a l'Hospitalet de Llobregat, el Baix Llobregat, l'Alt Penedès i el Garraf.
L'Hospital de Viladecans és centre de referència per als municipis de Castelldefels, Gavà, Viladecans, Begues i Sant Climent, amb una població de 180.000 habitants.
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Successos Resolt un crim 20 anys després a Reus: detinguda per matar l’exparella amb el seu amant per quedar-se la seva empresa
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Els consells de Maria José Valiente Maria José Valiente, psicòloga: "Quan envellim, ens reconciliem amb el temps"
- EL MERCAT BLANC-I-BLAU L’Espanyol fitxa Kike García, cinquè reforç a cost zero
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- El primer fitxatge blaugrana "Per fi ha arribat el dia"