El primer fitxatge blaugrana

"Per fi ha arribat el dia"

Joan Garcia entra per primera vegada a les instal·lacions del Barça per firmar el contracte que l’uneix amb el club fins al 2031 una setmana després que l’equip blaugrana en pagués la clàusula alliberadora a l’Espanyol.

«Amb un equip tan jove i amb jugadors tan bons, és un projecte molt il·lusionant»

«Em considero un porter valent, bastant ràpid en la porteria i ràpid de reflexos.

"Per fi ha arribat el dia"
2
Es llegeix en minuts
Joan Domènech
Joan Domènech

Periodista

Especialista en Futbol, Barça, Esports.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Els fotomuntatges han servit per il·lustrar els dies que han passat des que es va anunciar el fitxatge de Joan Garcia pel Barça fins a la firma del seu contracte. Les imatges reals del porter català amb la samarreta blaugrana han arribat una setmana després que el club pagués (divendres passat) la clàusula de rescissió del seu contracte amb l’Espanyol, un import de 26,34 milions d’euros amb l’IPC inclòs en els 25 milions consignats. La clàusula serà la via per la qual es fitxarà Nico Williams, de l’Athletic, que tampoc volia negociar amb el Barça.

L’aficionat espanyolista, que podria estar ressentit amb Joan Garcia, va veure agreujat el dolor amb la presència del porter amb Joan Laporta, al despatx presidencial, i encara més amb la samarreta de l’etern rival. És Joan Garcia el primer que protagonitzarà el transvasament de Cornellà al nou Camp Nou. Abans era des de Sarrià (d’allà va venir Urruti) al vell Camp Nou. "Vull continuar creixent com a porter", va proclamar Joan Garcia per justificar la decisió de canviar de club, però no de ciutat.

"Estic molt content, tenia moltíssimes ganes que arribés aquest dia i per fi ha arribat", va explicar. "Amb un equip tan jove i amb jugadors tan bons és un projecte molt il·lusionant", comentava sobre els seus companys. A alguns els coneix de la selecció espanyola. Però de les categories inferiors, perquè no ha debutat encara amb l’absoluta.

El porter de Sallent es considera "un porter valent". Amb 24 anys i només 41 partits jugats a Primera Divisió, se sent més que preparat per convertir-se en el número u del Barça. "Crec que soc bastant ràpid en la porteria i en reflexos. I en el joc aeri intento aportar tot el que puc".

La segona millor venda

El fitxatge no ha arribat a la categoria de culebró perquè no hi ha hagut negociacions, però ha constat de diversos episodis des que l’Espanyol va salvar la categoria gràcies a les intervencions del futbolista i hagi salvat l’economia per la marxa del seu porter titular. És la segona venda més alta de la història blanc-i-blava, només superada per la de Borja Iglesias al Betis (28 milions), però amb el cost del dolor emocional amb els periquitos, malgrat que els dirigents volien vendre-li per salvar els números.

Notícies relacionades

Hi va haver una primera foto amb Laporta abans de la d’ahir. Va ser el 7 d’octubre, en la inauguració de la Ciutat Esportiva del CF Damm, però llavors tots dos no sabien que es reunirien vuit mesos després d’una manera més afectiva, units ja pels colors del Barça. Garcia només havia disputat nou partits en Primera i Laporta desconeixia les conseqüències de la greu lesió de Ter Stegen, tot i que ja s’havia fitxat Szczesny per mitigar el cop. Tancada la temporada, Hansi Flick té quatre especialistes sota els pals. Ter Stegen i Iñaki Peña tenen contracte (fins a 2028 i 2026, respectivament) i a Szczesny se li ha ofert la renovació.

El Barça ha preferit ser cautelós i no imprimir cap dorsal en la samarreta, però se sap que el número u és Joan Garcia Pons.