Infraestructures
La Generalitat inverteix 31,6 milions per millorar la C-58 entre Terrassa i Badia del Vallès
La intervenció vol descongestionar una de les vies que més trànsit concentra de Catalunya
La Conselleria de Territori i Sostenibilitat ha impulsat la licitació de les obres de millora de la C-58 entre Terrassa i Badia del Vallès per un import de 31,6 milions d’euros.
Es tracta dels trams entre Sabadell i Terrassa en sentit Manresa, i entre Terrassa i Badia en sentit Barcelona, amb la finalitat de descongestionar aquesta via, considerada una de les que més trànsit concentra de Catalunya, uns 160.000 vehicles diaris de mitjana.
Les obres del primer tram, entre les dues capitals del Vallès Occidental, es van licitar dimecres passat per un valor de 17 milions d’euros i es realitzaran en un tram de 4,5 quilòmetres entre la Ronda Oest de Sabadell i Can Parellada a Terrassa.
Començaran a principis del 2019, tindran un període d’execució de 15 mesos i consistiran en l’ampliació de la carretera fins als quatre carrils, fet que permetrà el canvi de carril per als turismes i distribuir millor l’entrada i sortida de vehicles de l’autopista per afavorir-ne la fluïdesa.
Amb aquesta obra s’ha estimat que 22.000 cotxes dels 48.000 que circulen cap a Terrassa diàriament es podran incorporar per aquests dos carrils addicionals i el tronc actual de dos es quedarà per als 26.000 restants, amb més comoditat de pas.
Tercer carril
L’altra actuació, entre Terrassa i Badia, a què es destinaran 14,6 milions d’euros i amb un període d’execució d’un any, consistirà a construir un tercer carril entre Terrassa Est i en l’enllaç amb Sabadell Centre, al terme municipal de Sant Quirze del Vallès, i la formació de nous carrils de trenat entre el nus de Sant Pau, a Sabadell, i l’enllaç amb l’AP-7/B-30, a Badia.
Notícies relacionadesD’aquesta manera, es pal·liaran les retencions que s’originen en el punt quilomètric 17, en sentit a la capital catalana, amb la circulació de 20.000 vehicles procedents de l’accés Terrassa Est, Rubí, Les Fonts i els polígons industrials, que se sumen als 30.000 que procedeixen de Terrassa, Manresa i altres punts.
Aquestes obres tenen com a finalitat minimitzar l’ocupació del terreny i l’impacte en l’entorn, que comportarà l’adaptació de les estructures actuals de manera que s’ampliarà el pas superior sobre la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de Sabadell i l’estructura d’enllaç de Sabadell Centre.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid