Terrassa impartirà el primer Grau Professional especialitzat en jazz de Catalunya
Aquest curs l'Escola Municipal de Música-Conservatori de Terrassa tindrà 944 alumnes inscrits

Presentació del nou grau professional de Terrassa, aquest dimarts. /
Des de fa molts anys, arran de la tradició de jazz que hi ha a la ciutat, Terrassa es ven com la capital catalana d'aquesta música.
A partir d'ara, seguint per aquest camí, l'Escola Municipal de Música-Conservatori de Terrassa oferirà el primer Grau Professional especialitzat en jazz amb caràcter oficial a tot Catalunya, amb el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat.
Amb aquesta nova especialització, el Conservatori de Terrassa passa a convertir-se en un referent a nivell de tot Catalunya en un estil musical que ja s'està treballant en aquest centre des del curs 2005-2006, gràcies a la col·laboració amb Jazz Terrassa i amb músics de gran prestigi en el món del jazz.
La regidora d'Educació, Rosa Ribera, ho va anunciar aquest dimarts amb el director de l'Escola Municipal de Música-Conservatori de Terrassa, Jesús Silvestre, en una roda de premsa per presentar les novetats del nou curs d'aquest centre.
Segons Rosa Ribera, regidora d'educació: "Això ens omple de satisfacció i ens dóna un prestigi més enllà de la nostra ciutat que ens situa al mapa de centres educatius musicals de referència a tot el país”, ha dit Ribera.
Durant la compareixença també es va fer repàs a totes les activitats que es porten a terme des de l'Escola Municipal de Música-Conservatori de Terrassa, que aquest any tindrà 944 alumnes matriculats.
Pel que fa a les activitats previstes, destaquen els tallers d'audició i cultura musical per a adults, de jazz i música moderna i de teatre musical, així com el segon any del projecte 'Un nen, un instrument'.
DE MOMENT, UN CURS PONT NO REGLAT
Responsables de l'Escola de Música treballen actualment amb el Departament d’Ensenyament amb l'objectiu de crear un decret marc per a la implementació d'aquests estudis, que es farà progressivament.
Aquest any es començarà a impartir un curs pont no reglat equivalent al cinquè grau professional per accedir a la prova d'accés de sisè.
El curs vinent, cinquè i sisè ja seran reglats i s'iniciarà el primer de grau professional amb una línia en el perfil de jazz i música moderna.
Notícies relacionades
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs davant l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons. Els va pressionar més i va dir: a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves
- Higiene bucodental Com eliminar la tosca de les dents a casa: el truc dels dentistes