Mínimes rècord a l’abril
La temperatura cau al Pirineu fins als -16 ºC, una mínima que no es va donar a l’hivern
El territori ha tornat als rigors més hivernals i la calamarsa continua sotjant
El front de fred àrtic que ha arribat a Catalunya i que es mantindrà durant diversos dies ha fet caure els termòmetres fins als -16 ºC en cotes de 2.500 metres al Pirineu català, unes temperatures que no s’havien assolit en tot l’hivern. De fet, Catalunya ha tornat als rigors més hivernals aquest primer d’abril i s’esperen tempestes de calamarsa durant el cap de setmana com les que es van produir aquest dijous a part del territori.
Segons ha informat el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), aquest divendres ha gelat en sectors elevats de l’interior i del prelitoral, però sobretot a l’alta muntanya.
A més, vuit de les 153 estacions meteorològiques de la xarxa automàtica han registrat mínimes rècord en un mes d’abril des de fa més d’una dècada. Al Montsec d’Ares, localitat situada a 1.572 metres d’altitud, s’han registrat -6,3 ºC; a Puig Sesolles (1.668 m), -5,5 ºC, i a Molló-Fabert, -4,6. Al Pirineu occidental, a Vielha, la temperatura mínima ha sigut de -2,9 ºC. Al contrari, a la zona més oriental, el termòmetre a Puigcerdà s’ha situat en -2,5 ºC.
- NOVA MESURA DE SEGURETAT VIÀRIA Les V16 s’estrenen amb 3.000 balises activades al dia i sense multes
- Tecnologia OpenAI llança un servei per compartir històries clíniques
- TEMPORAL Augmenta el risc d’allau al Pirineu després de la nevada
- Patrícia Jané i Gina Castellà, docents: "Respectar el nen no és deixar-li fer el que vulgui; no ho pot decidir tot"
- Medi ambient La demolició de la central de Cercs avança després de 15 anys
