Fins diumenge
L’alerta per pluges es trasllada a Barcelona i Girona aquest cap de setmana
A partir d’aquest divendres al migdia s’esperen precipitacions en molts punts del territori català, algunes acompanyades de tempesta i calamarsa
La previsió del Meteocat afirma que en algunes zones es podran superar els 20 litres per metre quadrat en 30 minuts

Barcelona. 21.09.2020. Barcelona. Paseantes por la Ramblas protegiéndose de la lluvia con sus paraguas. Fotografía de Jordi Cot /
Protecció Civil de la Generalitat ha activat aquest divendres al matí l’alerta del pla d’emergències Inuncat davant la previsió de pluges que «poden ser intenses» en comarques de Barcelona i Girona, segons ha explicat en un comunicat.
A partir del migdia
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), a partir del migdia hi pot haver precipitacions en molts punts del territori, «i en algunes zones poden superar els 20 litres per metre quadrat en 30 minuts».
Concretament, les comarques més afectades poden ser Osona (Barcelona), el Vallès Oriental (Barcelona), el Ripollès (Girona), la Garrotxa (Girona), el Pla de l’Estany (Girona), el Gironès (Girona), el Baix Empordà (Girona) i la La Selva (Girona), i les pluges «podran anar acompanyades de tempesta i calamarsa».
⚠ El Servei Meteorològic de Catalunya ha actualitzat l'avís per intensitat de pluja per avui i demà (#SMP) ⚠
— Meteocat (@meteocat) 3 de septiembre de 2021
➡ Possibilitat de precipitació > 20 mm / 30 min
➡ Grau de perill màx. 🟡 3/6 pic.twitter.com/I2AzFH8VmF
Previsió i avís
Notícies relacionadesEl Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (Cecat) de Protecció Civil ha enviat l’avís a tots els municipis afectats, i ha demanat que es faci un tancament preventiu de tots els guals i punts inundables. També han recomanat molta precaució en la mobilitat per les zones que puguin veure’s afectades per les fortes pluges i en les activitats a l’aire lliure.
Segons la predicció del Meteocat, les condicions meteorològiques milloraran a mesura que transcorri el cap de setmana, especialment diumenge, ja que fins aquest dissabte s’escaparà algun xàfec a la tarda. Però tot i així, hi haurà més núvols a la zona del litoral i la temperatura pujarà.
#ProteccioCivil Gencat activa l'ALERTA del pla #INUNCAT per la previsió de pluges intenses aquesta tarda al quadrant nord-est
— Protecció civil (@emergenciescat) 3 de septiembre de 2021
✅ S’ha demanat als municipis on es preveu major intensitat el tancament preventiu de guals i zones inundables
NOTA PREMSA 👇https://t.co/yGeYvTW0rw pic.twitter.com/JsDgNr80is
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- En la presumpta trama de corrupció Benet Salellas, exdiputat de la CUP i advocat de Cuixart en el judici del 'procés', defensarà Santos Cerdán
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Guerra a l'Orient Pròxim Trump: "Pot ser que ataqui l'Iran, pot ser que no. Ningú sap el que faré"
- SALUT MENTAL La psiquiatra Marián Rojas revela què s’amaga darrere del perfeccionisme: “És por disfressada de control”
- Crisi en el PSOE La Moncloa assumeix que es destaparan més àudios i es disposa a «conviure» amb això: «Val la pena aguantar»