Segurs al volant
Una escola d'altura
El circuit d'Andorra ofereix cursos per aconseguir una conducció segura sobre la neu i el gel
Des de fa quatre anys, el Circuit Andorra-Pas de la Casa fa cursos de conducció sobre neu i gel amb la seguretat com a màxim objectiu. A càrrec de l'Automòbil Club d'Andorra, la pista acull competicions de velocitat com les GSeries o el Trofeu Andros, però també serveix per oferir sessions d'aprenentatge en el millor entorn d'Europa. Es tracta de l'únic traçat de gel permanent a la Península i del més alt (2.370 metres) dels Pirineus. A més, es plantegen asfaltar completament la pista per obrir durant tot l'any. AIRBAG va poder comprovar de primera mà el funcionament de la seva escola que, com diu el seu responsable, Marcel Besoli, «intenta que la gent perdi la por, no el respecte, a la conducció sobre neu i gel».
L'escola ofereix diferents cursos que varien en funció de les necessitats del participant. En primer lloc, hi ha el curs Contact 1, basat en la màxima seguretat al volant; l'Experiència esportiva, que és una activitat de mitja hora que acosta el participant a la competició; i finalment, hi ha la prova més extrema, El duel: en què es condueix un cotxe de les GSeries, durant quatre hores, per un preu aproximat de 1.400 euros i que han disfrutat corredors com Marc Márquez i Laia Sanz.
Des de l'aplicació dels cursos de manera permanent, ja fa dos anys, l'ACA ha rebut una mitjana de 600 conductors cada any. El coordinador de monitors i corredor de ral·lis, Marcel Besolí Jr, va comentar la diferència d'edat que hi ha entre els participants: «No ve gent de la meva edat, o bé són conductors novells o bé superen els 30».
Notícies relacionadesSEGURETAT TOTAL La formació bàsica (240 euros individual / 150 euros dues persones) dura un espai de temps d'una hora i mitja en què els monitors de l'escola miren d'oferir els millors trucs per conduir sota condicions adverses com una nevada o un asfalt relliscós. Però tot a la seva hora. El primer és el primer i en aquest cas es tracta d'una bona posició al volant. Per aquest motiu el curs reserva 15 minuts de teoria, vital per evitar i, en tot cas reduir, possibles lesions si hi ha un impacte.
A LA PISTA Després d'haver efectuat aquesta breu introducció comença la classe pràctica amb una part dedicada a la conducció segura (45 minuts) amb els apartats d'arrencada i eslàlom. Per acabar, el curs també ofereix diferents solucions davant possibles problemes que poden sorgir a la calçada. Per aquest motiu reserva un espai per a la frenada i el sobreviratge o contravolant. En tot moment el participant està acompanyat per un monitor que comenta possibles millores de conducció a cada revolt, un element diferenciador d'aquesta escola.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs davant l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons. Els va pressionar més i va dir: a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves
- Higiene bucodental Com eliminar la tosca de les dents a casa: el truc dels dentistes