Segurs al volant

Una escola d'altura

El circuit d'Andorra ofereix cursos per aconseguir una conducció segura sobre la neu i el gel

2
Es llegeix en minuts
TELVA SOMOZA / Pas de la Casa

Des de fa quatre anys, el Circuit Andorra-Pas de la Casa fa cursos de conducció sobre neu i gel amb la seguretat com a màxim objectiu. A càrrec de l'Automòbil Club d'Andorra, la pista acull competicions de velocitat com les GSeries o el Trofeu Andros, però també serveix per oferir sessions d'aprenentatge en el millor entorn d'Europa. Es tracta de l'únic traçat de gel permanent a la Península i del més alt (2.370 metres) dels Pirineus.  A més, es plantegen asfaltar completament la pista per obrir durant tot l'any. AIRBAG va poder comprovar de primera mà el funcionament de la seva escola que, com diu el seu responsable, Marcel Besoli, «intenta que la gent perdi la por, no el respecte, a la conducció sobre neu i gel».

L'escola ofereix diferents cursos que varien en funció de les necessitats del participant. En primer lloc, hi ha el curs  Contact 1, basat en la màxima seguretat al volant; l'Experiència esportiva, que és una activitat de mitja hora que acosta el participant a la competició; i finalment, hi ha la prova més extrema, El duel: en què es condueix un cotxe de les GSeries, durant quatre hores, per un preu aproximat de 1.400 euros i que han disfrutat corredors com Marc Márquez i Laia Sanz.

Des de l'aplicació dels cursos de manera permanent, ja fa dos anys, l'ACA ha rebut una mitjana de 600 conductors cada any. El coordinador de monitors i corredor de ral·lis, Marcel Besolí Jr, va comentar la diferència d'edat que hi ha entre els participants: «No ve gent de la meva edat, o bé són conductors  novells o bé superen els 30».

Notícies relacionades

SEGURETAT TOTAL La formació bàsica (240 euros individual / 150 euros dues persones) dura un espai de temps d'una hora i mitja en què els monitors de l'escola miren d'oferir els millors trucs per conduir sota condicions adverses com una nevada o un asfalt relliscós. Però tot a la seva hora. El primer és el primer i en aquest cas es tracta d'una bona posició al volant. Per aquest motiu el curs reserva 15 minuts de teoria, vital per evitar i, en tot cas reduir, possibles lesions si hi ha un impacte.

A LA PISTA Després d'haver efectuat aquesta breu introducció comença la classe pràctica amb una part dedicada a la conducció segura (45 minuts) amb els apartats d'arrencada i eslàlom. Per acabar, el curs també ofereix diferents solucions davant possibles problemes que poden sorgir a la calçada. Per aquest motiu reserva un espai per a la frenada i el sobreviratge o contravolant. En tot moment el participant està acompanyat per un monitor que comenta possibles millores de conducció a cada revolt, un element diferenciador d'aquesta escola.