INFORME DE GENER

TV-3 obre el 2019 com a líder indiscutible

La tele autonòmica encadena 18 mesos consecutius com la cadena més vista a Catalunya

Tele 5 continua sent la més seguida en el conjunt d'Espanya, malgrat l'ascens d'Antena 3

jdomenech46775400 barcelona s argentinian forward lionel messi  l  celebrates 190131001102

jdomenech46775400 barcelona s argentinian forward lionel messi l celebrates 190131001102 / LLUIS GENE

2
Es llegeix en minuts

Malgrat les controvèrsies i les crítiques que generen la seva programació, qualificada de proindependentista pels partits constitucionalistesTV-3 no només es manté com la televisió autonòmica més vista –encadena 18 mesos com a líder a Catalunya–, sinó que, a més, aquest gener del 2019 l’ha tancat com el millor dels últims nou anys.

En el conjunt d’Espanya, Tele 5 es manté, per cinquè mes consecutiu, com la més seguida, tot i que perd una mica de pistonada per l’empenta d’Antena 3. 

Segons dades de Kantar Media, la cadena autonòmica catalana ha tancat el gener amb una quota mitjana de 14,6%, tres punts més que la segona més vista (A-3) i 3,9 punts més que la tercera (Tele 5).

El pilar sobre el qual es basa aquest èxit d’audiència continuen sent els informatius. Els 'TN' són líders en totes les edicions i han encapçalat la classificació dels programes més vistos del dia en 28 ocasions. “Els informatius de TV-3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel GfK”, apunta la mateixa cadena.

Però al marge dels informatius, l’estrella del mes ha sigut, com era d’esperar, el Barça. El partit de tornada dels quarts de final de la Copa del Rei, en què el Barça es va imposar al Sevilla per 6 a 1, ha sigut el més vist del mes de gener a Catalunya, amb  una mitjana d’1.091.000 espectadors (37,0%).

‘Polònia’, ‘Sense ficció’, ‘Benvinguts a la família’, ‘APM?’, ‘Cuines’ i ‘Està passant’ són alguns dels programes que destaquen en la graella de la tele catalana.

A-3, a l’alça 

Malgrat el notable augment d’audiència d’A-3 amb un 13,8% de quota (gràcies en bona part a 'La voz'), Tele 5 ha sigut la més vista al gener: 14,3%. La creu se l’ha emportat TVE-1, que perd més de mig punt respecte al desembre i es queda en un 9,8%.

L’emissió més vista del gener en el conjunt d’Espanya va ser l’edició de les 21.00 hores d’'Informativos Telecinco' del 22 de gener, que va coincidir amb les jornades del rescat del nen Julen. Aquest noticiari va aplegar 4,6 milions de persones (25,6%).

Notícies relacionades

D’altra banda, el consum televisiu mitjà a Espanya va ser de 4 hores i 7minuts per persona i dia, 9 minuts més que al desembre. En el cas de Catalunya, ha sigut un dels més baixos de totes les comunitats autònomes: 3 hores i 21 minuts per persona i dia. 

Al costat contrari, i segons l’informe de Barlovento Comunicación, més d’un milió i mig de persones no van sintonitzar la televisió ni un minut al gener.