Resultats trimestrals
El Sabadell guanya el 50% més i preveu un rècord de benefici el 2024
El banc es dispara en borsa el 8,73% a l’anunciar que espera millorar la seva rendibilitat
González-Bueno afirma que el valor en borsa de l’entitat està «per sota» del seu valor comptable

Els comptes del Sabadell encara no donen mostres de debilitat malgrat que la prevista reducció dels tipus d’interès oficials és cada vegada més a prop. El banc va guanyar 308 milions d’euros entre gener i març, un 50,4%, i 103 milions més que en el mateix període de l’any passat. També va confirmar ahir que preveu superar el 2024 els 1.332 milions que va obtenir l’any passat, el benefici més alt des de la seva fundació el 1881. Ho farà, a més, amb una quantitat superior a la que va anticipar a principis de febrer, ja que ha elevat la rendibilitat que espera obtenir aquest any des de més de l’11,5% fins a més del 12%, que, a més, es calcularà sobre un capital més alt.
Les accions de l’entitat van reaccionar a la borsa amb una forta pujada del 8,73%. Els inversors van premiar que el banc hagi anticipat que el seu marge d’interessos –la diferència entre el que ha ingressat pel crèdit i el que ha cobrat pels dipòsits– millorarà un 3% aquest any (el mercat preveia un 1,5%). El 2025 es mantindrà pla (davant la caiguda esperada) i això serà compatible amb el fet que l’entitat augmenti encara més la seva rendibilitat gràcies a una aportació més alta de la filial anglesa TSB. Els analistes van aplaudir que l’entitat pugui millorar els seus resultats malgrat la baixada dels tipus d’interès de referència que els bancs centrals preveuen emprendre a l’estiu.
Valor borsari
El conseller delegat de l’entitat, César González-Bueno, va rebutjar diverses vegades contestar les preguntes de la premsa sobre quin efecte pot tenir en l’economia l’anunci del president del Govern central que es planteja dimitir. En canvi, sí que va tornar a defensar que els beneficis del Sabadell no són excessius. Així, va recordar que el valor en borsa de l’entitat continua estant "clarament per sota" del seu valor comptable, fet que implica que la rendibilitat no arriba al nivell que li exigeixen els inversors. Els accionistes, va afirmar, no tornarien avui a invertir en el banc, "tot i que les xifres, com que són altes, des del punt de vista de la sensibilitat poden semblar excessives".
Ara que el crèdit està caient l’1,2%, el principal motor de la millora del resultat ha tornat a ser l’alça d’ingressos per efecte de la pujada dels tipus. Així, el tipus mitjà que han pagat els seus clients pel crèdit va pujar en un any del 3,29% al 4,33%, mentre que la remuneració abonada pels dipòsits va pujar del 0,56% a l’1,24%, de manera que la diferència a favor del banc va augmentar de 2,73 a 3,09 punts percentuals. El Sabadell preveu que aquest marge torni a millorar en el segon trimestre i que comenci a baixar en la segona part de l’any per la retallada de tipus oficials.
Pressió a l’alça
Notícies relacionadesEl crèdit, doncs, començarà a oferir un rendiment progressivament més baix al banc. Paral·lelament, la pressió a l’alça de la remuneració dels dipòsits també s’ha començat a relaxar. González-Bueno, en aquesta línia, va apuntar que el transvasament de diners que els clients estan realitzant dels comptes corrents de baixa remuneració a dipòsits a termini més ben retribuïts s’està frenant, mentre que va admetre que el tipus dels nous dipòsits està caient com a conseqüència de la baixada dels tipus del Banc Central Europeu (BCE) que anticipen els mercats.
Gràcies a l’alça de tipus, el marge d’interessos del grup va pujar un 11,9% fins al març, si bé la prevista caiguda de les comissions (3,1%) i l’increment de l’impost a la banca (192 milions, un 20% més que l’any passat) van reduir la millora dels ingressos totals a un 10,2%.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer