GRAVACIÓ D'UN ÈXIT INTERNACIONAL A SEVILLA
A les entranyes de Dorne
HBO trenca l'hermetisme i permet per primera vegada accedir al rodatge de 'Juego de tronos'
La desfilada de polítics que van anar a la visita va sorprendre la productora de la sèrie
El secret al voltant dels rodatges de Juego de tronos és gairebé tan conegut com la mateixa sèrie, i tot per evitar que els girs argumentals s'acabin revelant abans de temps (els temuts spoilers) i mantenir l'expectació dels milers de fans que la sèrie acumula per tot el planeta. Així havia estat fins ara en el rodatge de Sevilla, on des de la setmana passada es grava part de la cinquena temporada, que a Espanya emetrà Canal+ a partir de l'abril (just un dia després de la seva estrena als EUA). Però per primera vegada, la productora HBO ha obert les portes d'un dels set regnes recreats a la saga literària i televisiva per mostrar, encara que sigui per uns segons, les entranyes de la seva «joia de la corona»; almenys, en termes d'audiència.
La sèrie és un mastodont que es grava del juliol al desembre sense parar, amb diverses unitats mòbils repartides per escenaris en diferents països. Així, al mateix temps que una part de les trames se segueixen enregistrant a Belfast (Irlanda), un altre equip SEnDla Wolf Unit- roda entre Sevilla i Osuna. Una escala per ambientar el regne de Dorne, llar de la casa Martell, que els productors no descarten que es repeteixi en pròximes temporades, tot i que «és més barat rodar a Itàlia o al Regne Unit que a Espanya». I és que, segons els guionistes de la saga, Andalusia «encaixa a la perfecció amb l'ambient i la cultura gairebé mediterrània que va imaginar George R.R. Martin», van explicar David Benioff i Daniel B. Weiss.
Des de la productora Fresco Film Services, col·laboradora de HBO a Espanya, detallen que un dels productors ja es va fixar en el Real Alcázar fa 20 anys durant la gravació d'una pel·lícula amb Omar Sharif, i va defensar que els Jardins de l'Aigua havien d'estar allà. El mateix va passar amb Benioff i Weiss, que ja coneixien el lloc i ho van tenir clar des del primer moment.
Tots dos es mostraven «impressionats» de poder treballar en una de les sales més boniques del conjunt palatí, el Saló d'Ambaixadors, ple de guixeries musulmanes i que serveix d'escenari per a la seqüència en què Jaime Lannister es retroba amb la seva neboda Myrcella i part del clan Martell, gravada per tres càmeres simultànies amb tràveling. «És el resultat del treball de milers d'hores d'artesans de fa molts segles, una cosa impossible de reproduir de manera artificial -va ressaltar Weiss en una pausa del rodatge-. Quan hi entres et quedes al·lucinat». Al seu voltant es mouen una voràgine de tècnics -uns 300 pel cap baix- i una desena d'extres que participaran en aquesta part del capítol nou, segons van avançar, encara que també han rodat escenes d'altres episodis.
El set de rodatge va tenir ahir també la visita institucional. I és que amb unes eleccions, encara que siguin municipals, a sis mesos vista els polítics de les diferents administracions no van voler desaprofitar el ganxo de la sèrie. Des de la secretària d'Estat de Turisme, Isabel Borrego, fins a la presidenta andalusa, Susana Díaz, o l'alcalde de Sevilla, Juan Ignacio Zoido, acompanyats per un seguici de regidors, consellers, assessors i guardaespatlles, van irrompre al set per immortalitzar-se amb actors i guionistes, imatges que segons després ja circulaven per les xarxes socials. «Visca la política espanyola, olé», va ironitzar una de les publicistes de la productora sense ocultar la seva sorpresa.
Amb ells hi havia l'ambaixador dels Estats Units, James Costos, antic executiu de HBO, que no va deixar passar l'ocasió de ressaltar la repercussió econòmica que aquests rodatges deixen als països on treballen. Un impacte que ja es comença a notar a Sevilla i Osuna, on els hotels estan plens a vessar per a l'inici, ahir mateix, de la segona part del rodatge sevillà. Mentrestant, a la capital sevillana ja estan augmentant les reserves als hotels on s'ha allotjat l'equip de Juego de tronos, segons va confirmar l'alcalde, que va destacar l'interès per passar la nit a les mateixes habitacions que els actors més coneguts de la sèrie.
Notícies relacionadesVegeu el vídeo d'aquesta notícia amb el mòbil o
a e-periodico.cat
- ¿La política es pot deixar? (6) "La crisi de Cs té a veure amb dèficits humans en el lideratge"
- Catàstrofe mediambiental Sánchez defensa que ha posat "tots els mitjans" contra el foc
- Els herois que han combatut contra el monstre
- "Veurem que els pacients empitjoren"
- El PSOE i Vox forcen la compareixença de Mañueco per la gestió dels incendis