NOVES OFERTES A LA tdt

La Sexta aposta des de l'1 de maig pel documental

El nou canal temàtic Xplora substituirà a la graella La Sexta 2

Imatge d’un dels documentals sobre camioners que emetrà dimarts el nou canal Xplora.

Imatge d’un dels documentals sobre camioners que emetrà dimarts el nou canal Xplora. / LA SEXTA

2
Es llegeix en minuts
JUAN CARLOS ROSADO
MADRID

La Sexta transformarà La Sexta 2 en un canal de documentals a partir de l'1 de maig vinent, un intent de rendibilitzar una finestra que, segons va confessar ahir el conseller delegat de la cadena, José Miguel Contreras, era la «pota coixa» del seu projecte. El nou Xplora es nodrirà de documentals de grans distribuïdores com la BBC, National Geographic, History Channel i HBO. En aquesta varietat i en el nombre menor de repeticions estan les seves cartes més importants per competir amb Discovery Max, el nou canal temàtic de documentals estrenat fa tres mesos a la TDT.

Contreras va reconèixer que els va fer «ràbia» en el seu moment que aquest canal s'avancés a Xplora, però va matisar que a la llarga ha estat «una magnífica notícia», perquè «ha creat una veta de mercat i fidelitat al gènere». «Igual que nosaltres vam obrir pas amb La Sexta 3 a Paramount Channel, i els dos canals de cine funcionen bé, ara pot passar el mateix amb Xplora i Discovery, que ens ha obert el camí», va advertir el conseller delegat.

De totes maneres, Contreras va precisar que Discovery Max «és un complement més que un competidor», ja que es limita a emetre programes d'aquesta factoria nord-americana. «Els canals de pagament només ofereixen el seu producte, mentre que nosaltres triem els millors de cada un», va assenyalar. Una altra senya d'identitat de Xplora és la renúncia a avorrir amb les redifusions. «Les limitarem al màxim: no hi haurà repeticions el mateix dia i només n'hi haurà com a màxim una per setmana», va aclarir el director de programació, Luis Fernambuco, que va afegir que els documentals del canal també es podran veure en directe per la web de La Sexta.

Pel que fa a la programació, es basarà en les 1.000 hores de documentals clàssics,docu-realitiesi cine documental que ja ha adquirit La Sexta. «Hem programat com les cadenes generalistes, amb unprime timededicat cada dia de la setmana a un tema», va explicar. De dilluns a divendres, s'emetran, a les 18.00 hores, documentals de la BBC, i els diumenges els firmarà Louis Theroux, elJordi Évole de la cadena britànica.

Notícies relacionades

FUSIÓ / Contreras espera que la Comissió Nacional de la Competència autoritzi abans de juny la fusió La Sexta-Antena 3. Aquesta operació, segons va reconèixer, ha tingut «una influència decisiva» en el canvi d'estratègia de la seva cadena, que ara pretén que el seu contingut sigui «complementari» amb el d'Antena 3. En aquesta línia va inscriure la política de desprendre's dels grans esdeveniments esportius, com la

F-1 i la Lliga de futbol. «Aquests drets han d'estar en mans de les grans cadenes, perquè a les petites ens costa molt rendibilitzar-los», va dir, abans d'advertir que aquesta renúncia serà beneficiosa per a La Sexta: «Alliberarem recursos per invertir en altres coses», va anunciar.