POLÈMICA

Tele 5 aniquila 'Operación Triunfo' després de cinc emissions

Els 'triunfitos' encara no saben que la gala final se celebrarà diumenge que ve

La cadena privada va decidir ahir mateix suspendre l'emissió per la baixa audiència

Pilar Rubio, la presentadora més breu de les vuit edicions d’OT.

Pilar Rubio, la presentadora més breu de les vuit edicions d’OT. / TELE 5

2
Es llegeix en minuts
M. DE LUNA / O. LERÍN
BARCELONA

d'Operación TriunfoaOperació Fracàs. Després de només cinc gales de la present edició (la vuitena), Tele 5 va decidir ahir fulminar l'històric concurs de Gestmusic per les seves audiències més que discretes. Ni el desesperat canvi de dia -del diumenge a dilluns passat-, amb què el xou sí que va aconseguir millorar l'audiència, ha estat suficient per a la direcció de la cadena privada, que es caracteritza per regir-se exclusivament pels audímetres. Així, T-5 va anunciar ahir en una breu nota la defunció del programa per diumenge que ve, 20 de febrer, dia en què se celebrarà una precipitada final entre pràcticament tots els concursants que actualment conviuen a l'Acadèmia a Barcelona: Álex, Moneiba, Niccó, Alexandra, Juan, Jefferson, Nahuel, Josh, Naxxo, Nira, Coraluna i Geno.

Per cert, aquesta dotzena detriunfitosencara desconeixen que en cinc dies se'ls acaba el somni: fonts de la productora van reconèixer a aquest diari que no se'ls ha comunicat la suspensió d'OT, i que no saben quan ni com els ho diran.

Estrenada el 16 de gener, la vuitena entrega d'OT, en què debutava com a presentadora Pilar Rubio, ja va entrar amb mal peu: la primera gala va aconseguir la pitjor audiència de totes les edicions: 2.770.000 incondicionals. Però l'expectació creada ha anat caient espectacularment en cada gala setmanal fins a tocar fons el diumenge 6 de febrer amb 1.960.000 persones. Quedava clar que la fórmula no funcionava, i una de les raons era l'elecció del dia d'emissió, en què l'audiència de Tele 5 estava acostumada al bon humor d'Aída. De fet, a l'emetreOTel diumenge van fer un gran favor a La Sexta, que va captar aquella part de l'audiència que vol riure, i que va disparar la quota d'El club de la comedia.

Notícies relacionades

Tampoc va ajudar a consolidar la producció el caos en les normes, que canviaven en cada entrega en un intent desesperat per mantenir l'audiència, però que només feia que despistar encara més.

El canvi de dia a dilluns va millorar una mica les dades (un punt més de quota a Espanya, i dos a Catalunya), però no ha estat suficient per a les expectatives que tenia Tele 5, que prefereix tallar en sec a seguir tenint una sagnia a la graella. Un final molt trist per a un xou que és part de la història de la tele espanyola.