crònica
Despullada visió de la passió amorosa
Pastora Vega i Juan Ribó són el reclam a l'Apolo de la irregular 'Una relación pornográfica'

Pastora Vega i Juan Ribó, de la vida real a l’escenari. /
La versió teatral d'Una relación pornográfica, que va triomfar en el cine amb el film protagonitzat per Sergi López i Natalhie Baye, s'ha instal·lat al Teatre Apolo. El muntatge de Manuel González Gil, adaptat per José Ramón Fernández, ha recuperat el títol cinematogràfic original, rebutjant el d'Una relación privada amb què es va presentar a les sales espanyoles en un intent d'evitar confusions amb un film porno.
Res a objectar a una decisió que s'ajusta a la idea de narrar una història sobre l'amor i el record d'aquella experiència amorosa i en què la part pornogràfica no és res més que l'exposició nua dels sentiments dels protagonistes quan aquests confessen a un entrevistador –veu en off– l'empremta que els han deixat unes trobades que comencen amb una intenció purament sexual i acaben derivant en la implicació sentimental.
És clar que els equívocs que puguin sorgir amb el títol no els aniran malament als productors de l'espectacle en la seva idea de captar el públic menys habitual de les sales teatrals. I més quan la cita els permet exhibir Pastora Vega, exdona d'Imanol Arias, i Juan Ribó, protagonistes en la vida real d'un idil·li que ha ocupat espais a les revistes del cor i programes de TV.
Però tot aquest morbo sempre s'acaba diluint quan comença el joc teatral. En aquella hora de la veritat l'única cosa que compta és si els que són a l'escenari donen la talla i si el muntatge respon a les expectatives. I aquí hi ha de tot.
FREDA POSADA EN ESCENA / Començaré per dir que l'estructura de la posada en escena resulta en alguns passatges massa freda. Quan es repeteixen diverses vegades els diferents escenaris –el del cafè de la primeres cites, el dels racons des d'on cadascú narra la seva experiència, el de les entrades i sortides de l'hotel...– l'assumpte es fa reiteratiu. Només s'encenen els llums de la calidesa en les ben compostes i elegants imatges del dormitori de l'hotel.
Pastora Vega desplega una atractiva elegància però es mostra massa continguda i una mica distant. No li aniria malament una mica més de desinhibició allunyant-se del to monòton dels seus recitatius. Juan Ribó llueix la seva bona dicció, però també resulta presoner de l'estructura creada i d'alguns tics corregibles. El relat és molt previsible, però li falta la temperatura passional que es palpa a la pel·lícula.
- La nova Casa Blanca Les protestes contra Trump s’estenen per tot els EUA
- La relació post-Brexit La UE, Espanya i el Regne Unit segellen un acord polític històric sobre Gibraltar
- Mesures per al curs vinent Educació restringirà encara més l’ús de mòbils i pantalles als centres
- Tempesta judicial i política Una gravació de Koldo vincula Santos Cerdán amb comissions
- Mobilitat Els taxistes activen una ofensiva contra els VTC a l’aeroport
- Accident aeri Un avió amb 242 passatgers amb destinació a Londres s'estavella durant l'enlairament en una ciutat de l'Índia
- Entrevista Paco Pérez, psicòleg infantojuvenil: «Veig nens de set anys que demanen als seus pares anar al psicòleg»
- Educació a Catalunya Les escoles catalanes tindran 550 nous docents per atendre alumnes amb necessitats educatives especials
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Suposades implicacions El PP insta Sánchez i Cerdán a donar explicacions de manera «conjunta» i que dimiteixin pels àudios de l’UCO