Mobilitat

Els taxistes activen una ofensiva contra els VTC a l’aeroport

Les protestes de la setmana vinent responen a l’assignació de places per a Uber, Cabify i Bolt al Prat. Élite Taxi es reuneix avui amb la direcció de la infraestructura.

Els taxistes activen una ofensiva contra els VTC a l’aeroport
2
Es llegeix en minuts
Gisela Macedo
Gisela Macedo

Periodista

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Els taxistes de Barcelona escalfen motors per protestar la setmana vinent a l’aeroport de Barcelona-el Prat, en contra de l’assignació de places per als VTC d’Uber, Cabify i Bolt a l’aparcament vip, que està ubicat just a la mateixa zona on actualment encotxen els taxis. Les mobilitzacions estan previstes del dilluns 16 al divendres 20 de juny, des de les vuit del matí fins a les vuit de la tarda. Ho va anunciar ahir el portaveu de l’associació professional Élite Taxi, Tito Álvarez, en una roda de premsa.

La protesta arribarà després que Aena hagi adjudicat la zona dels estacionaments vip del Prat a aquestes tres plataformes. Segons apareix en el portal de contractacions de la gestora aeroportuària, aquestes companyies han guanyat el concurs públic per operar en aquesta zona durant els pròxims tres anys, per un total de 7.812.279 euros, cosa que per a Élite Taxi suposa una amenaça per a la seva activitat.

Avui, a primera hora de la tarda, Élite Taxi mantindrà una reunió a l’Institut Metropolità del Taxi (Imet) amb la directora de l’Aeroport de Barcelona-el Prat, Eva Valenzuela, i els Mossos d’Esquadra, per mirar d’arribar a un acord i evitar la setmana de protestes.

Aquesta vegada, no està previst que hi hagi marxes lentes ni bloquejos. Si finalment es porta a terme, la manifestació consistirà, en un primer moment, a fer sonar els clàxons: tots els taxis que passin per la planta 0, on es troba la seva zona de recollida de passatgers, hauran de fer sonar els clàxons sense parar cada vegada que un VTC d’Uber entri al pàrquing vip. Aquest aparcament, situat just davant la zona dels taxis, és "el lloc on paren més taxis de Catalunya per minut", va remarcar Álvarez. A més, aquesta zona de taxis està en un espai cobert, fet que amplificarà el so dels clàxons i suposarà 12 hores de soroll constant. Una acció que no només busca molestar els VTC, sinó també els treballadors d’Aena.

"Apujar el nivell"

L’objectiu d’aquesta pressió és que Aena s’assegui a negociar amb Élite Taxi i modifiqui l’adjudicació d’aquests espais per tal que no entrin VTC, ja que aquestes plataformes també disposen d’una flota de taxis tradicionals amb llicència, grocs i negres, contra els quals no s’oposen.

Notícies relacionades

Si després d’aquesta primera fase de molèsties Aena no recula, els taxistes tenen previst "apujar el nivell de pressió" amb una altra mesura més contundent: deixar de donar servei a l’aeroport. "Si no els treuen, únicament treballarà Uber", va avisar Álvarez. A més, abans que arrenquin les protestes, el portaveu d’Élite Taxi també va assegurar que els seus taxistes afiliats "no permetran que es pintin les places" on han d’encotxar les plataformes de VTC. "No deixarem que les pintin. Hauran de portar els antiavalots", no va dubtar a advertir.

No obstant, primer caldrà esperar que finalitzi la reunió d’avui entre Élite Taxi i Aena, per saber si finalment es portaran a terme les accions previstes per a la setmana vinent.