Accident aeri
Un avió amb 242 passatgers amb destinació a Londres s'estavella durant l'enlairament en una ciutat de l'Índia
L'incident ha ocorregut durant operacions rutinàries a la pista

Tragèdia aèria a l'Índia. Un avió comercial de la companyia Air India que es dirigia a Londres i que podria portar fins a 242 passatgers a bord s'ha estavellat poc després del seu enlairament a les immediacions de l'aeroport de la ciutat d'Ahmedabad, a l'oest del país.
La companyia aèria ha confirmat que entre els passatgers que viatjaven a bord del Boeing 787 sinistrat hi havia 169 de nacionalitat índia, 53 britànics, 7 portuguesos i un canadenc, a més de 12 membres de la tripulació. Per ara, es desconeix la xifra de víctimes mortals. Els ferits "estan sent traslladats als hospitals més propers", ha informat Air India.
"Amb profund dolor confirmo que el vol 171 d'Air India que operava d'Ahmedabad a Londres Gatwick ha patit avui un tràgic accident", ha confirmat el president d'Air India, Natarajan Chandrasekaran, en un comunicat corporatiu. "Actualment, estem verificant els detalls i compartirem més informació tan aviat com sigui possible".
Vols suspesos
El vol s'ha estavellat a l'àrea de Meghaninagar, prop de l'aeroport, ha detallat el comissari de la Policia d'Ahmedabad, Gyanendra Singh Malik. L'incident s'ha produït durant operacions rutinàries a la pista i tan sols dos minuts després d'enlairar-se, sobre les 13:17 hora local, segons fonts citades per la televisió índia.
L'aeroport ha suspès tots els vols previstos "temporalment i fins a nou avís", segons ha confirmat un portaveu. "Es recomana als passatgers que comprovin amb les seves companyies aèries les últimes novetats abans d'anar a l'aeroport. Demanem la seva cooperació i paciència mentre les autoritats gestionen una situació en evolució", ha afegit.
Rescat d'emergència
Les autoritats locals i estatals han desplegat una resposta d'emergència immediata i han tallat diverses de les carreteres que condueixen a aquesta infraestructura crítica per facilitar el treball de bombers i altres serveis que s'han mobilitzat "ràpidament" al lloc dels fets, ha indicat el ministre indi de l'Interior, Amit Shah.
Poc després de l'accident, han començat a circular fotos i vídeos a xarxes socials que mostren una densa columna de fum que es desprèn de l'aeròdrom d'Ahmedabad, a l'estat de Gujarat, la setena ciutat més poblada de l'Índia.
El cap de Govern de l'estat de Gujarat, Bhupendra Patel, ha donat instruccions per "iniciar immediatament operacions de rescat i socors d'emergència" i per donar "prioritat absoluta" al tractament dels ferits, segons ha assegurat en un missatge publicat a la xarxa social X, anteriorment coneguda com a Twitter. Patel també ha expressat la seva "profunda angoixa" per l'accident del vol AI171 d'Air India.
Tragèdia "esfereïdora"
Notícies relacionadesEl primer ministre indi, Narendra Modi, ha lamentat una tragèdia aèria "esfereïdora més enllà de les paraules" que "ens ha deixat atònits i tristos" i ha assegurat haver contactat amb les autoritats que "estan treballant per ajudar els afectats".
El Govern del Regne Unit, per la seva part, ha indicat que prestarà "tot el suport que pugui" a qui viatjava en el vol accidentat d'Air India. El ministeri britànic d'Exteriors ha assenyalat que ja està treballant amb les autoritats locals índies.
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- Educació Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- La nova Casa Blanca Trump eleva més la tensió amb una desfilada militar
- Baròmetre de juny Enquesta CIS: El PSOE es dispara i aconsegueix el seu màxim avantatge sobre el PP malgrat els escàndols judicials
- La resposta a l'escàndol ERC retirarà el suport a Sánchez si la situació de Cerdán "no és un cas aïllat"
- Conflicte al Pròxim Orient Israel ataca l'Iran amb bombardejos a gran escala i avisa que l'operació durarà "tants dies com calgui"
- La resposta a l’escàndol El Govern central descarta que Sánchez se sotmeti a una qüestió de confiança després de la sortida de Santos Cerdán per corrupció
- Evento El Rei presideix el 50è aniversari de la Fundació Mapfre i destaca la seva contribució a l'educació, la investigació i la cultura
- Tribunals El capellà pedòfil del Pare Manyanet - Sant Andreu, investigat ara per abusos sexuals d’un alumne de 8 anys