PROGRAMACIÓ

TV-3 tanca avui la temporada de la consolidació de 'Ventdelplà'

La sèrie obté una quota mitjana del 23% i competeix amb dignitat amb 'CSI'

2
Es llegeix en minuts
OLGA LERÍN / BARCELONA

Teresa Clarís (Emma Vilarasau), protagonista de la sèrie de TV-3 Ventdelplà, s'acomiada aquesta nit envoltada de misteri. És un dels moments culminants de l'últim episodi de l'exitosa producció de TV-3, que avui tanca la tercera temporada amb el cap ben alt pel que fa a audiències i la vista posada en les noves entregues de setembre.

A més, la Berta (Rosa Gàmiz) i el Monràs (Pep Cruz) es casen; l'Albert (David Bages) anuncia que se'n va a Mallorca amb la petita Bruna, filla biològica del David (Ramon Madaula), i l'Esther (Marta Marco) i el Rafa (Pau Roca) decideixen abandonar el poble. "És un comiat agradable en tots els aspectes, encara que el grau de misteri és alt", remarca Jaume Banacolocha, productor executiu de la sèrie, juntament amb Joan Bas.

L'última entrega de Ventdelplà també serà una de les últimes oportunitats per veure Madaula a la trama al cent per cent. A causa del seu treball en el muntatge teatral El Llibertí, de Joan Lluís Bozzo --que obrirà la nova programació del Teatre Poliorama de Barcelona--, l'actor només hi apareixerà esporàdicament durant les primeres setmanes de la quarta temporada. Els guionistes han desenvolupat noves trames argumentals per compensar la seva absència. "El David formarà part de l'argument, encara que no hi sigui físicament --matisa Bas--. La resta de personatges cobriran la situació i la Teresa hi serà molt present".

INSPIRADA EN MATARÓ A

les últimes entregues els teleespectadors han pogut seguir la polèmica creada al poble per la demolició d'una fàbrica per instal.lar-hi un centre comercial. El conflicte --el desenllaç es desvelarà la temporada que ve-- guarda paral.lelisme amb un cas real succeït a Mataró, informa Mar Loire. L'Ajuntament de la localitat del Maresme pretenia enderrocar Can Fàbregas i de Caralt, una antiga fàbrica de farines, per instal.lar-hi El Corte Inglés. Arran de la pressió ciutadana, el consistori en va estudiar el trasllat. El coordinador de guions de Ventdelplà, Manel Bonany, de Mataró, apunta que l'argument "està inspirat" en Can Fàbregas, encara que "segueix el seu camí lliurement, sense conèixer el que passarà amb l'antiga fàbrica de Mataró". Bonany subratlla que els guionistes intenten buscar "situacions reals, que poden donar molt de joc".

Notícies relacionades

A l'espera de nous esdeveniments, Ventdelplà --una coproducció de Televisió de Catalunya i Diagonal TV-- tanca la que ha estat, segons els seus responsables, la temporada de la "consolidació". Durant aquesta última etapa, la sèrie --estrenada el febrer del 2005-- ha aconseguit una audiència mitjana de 754.000 seguidors (23,9% de quota de pantalla) i ha plantat cara a produccions de gran èxit, com CSI (Tele 5), House (Cuatro) --i, recentment, Jericho (Tele 5)--, que han estat les estrelles dels últims mesos.

TV-3 / 22.25