PRIMER CAPÍTOL DE LA GUERRA DE PATENTS
Corea del Sud multa Apple i Samsung per copiar-se mútuament
Un jutge de Seül obliga la multinacional nord-americana a retirar del mercat models antics de l'iPhone i iPad

L’iPhone 3 d’Apple i el Galaxy III de Samsung. /
Un tribunalde Corea del Sud ha decidit sancionar amb multes i la retirada d'alguns productesAppleiSamsungper infringir algunespatentsdels seus dispositiu mòbils, en un dels capítols de la guerra legal oberta entre els dos gegants tecnològics.
El jutge de Seül Bae Jun-hyun va imposar a la nord-americana Apple una multa de 40 milions de wons (uns 35.300 dòlars) per violar dues patents tecnològiques de l'empresa sudcorena Samsung relatives a funcions de transmissió de dades sense fil (wireless) i li va ordenar retirar del mercat sud-coreà els productes relacionats amb aquestes patents, entre ells els "smartphones" iPhone 3S i iPhone 4, i les dues primeres versions de la seva tauleta iPad.
La mesura no inclou els dos últims models d'Apple, l'iPhone 4S, llançat a finals de l'any passat i que ja està a l'espera de ser rellevat per la seva cinquena versió, i el nou iPad, que va sortir a finals de març.
Càstig per una cosa que ja no hi és
En el cas de Samsung, el fabricant del món més gran de telèfons mòbils, la sentència dictamina que ha infringit una patent relativa a l'ús dels dispositius i estipula una multa de 25 milions de wons (uns 22.000 dòlars). Pel jutge, Samsung copia l'efecte de rebot que es produeix a la pantalla quan s'arriba al final d'un document, un detall que ja ha estat substituït en els nous models de Samsung.
La companyia tampoc podrà vendre els productes que inclouen aquesta tecnologia, entre els quals no hi ha ni les seves últimes versions de telèfons intel·ligents, els Galaxy S2 i el S3, ni la seva tauleta Galaxy Tab.
Sense condemna per a Samsung
Notícies relacionadesEls analistes apunten, no obstant, que les sancions contra tots dos no afectaran les seves vendes a Corea del Sud ja que es refereixen a productes antics, alhora que les multes són pràcticament simbòliques per la seva escassa suma. Molts subratllen, no obstant, que el gegant sud-coreà va sortir de la vista amb bon sabor de boca ja que el jutge va considerar que no va violar les patents de disseny de l'empresa de Cupertino.
La sentència d'avui, decretada al país de Samsung, es produeix mentre s'espera el veredicte del multimilionari judici a què s'enfronten a Califòrnia (EUA), la seu d'Apple, i que podria condicionar el gegant mercat de la telefonia mòbil en aquell país.
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Normativa dispar Les platges catalanes sumen 8 ofegats sense una regulació comuna de seguretat
- Tancament del congrés del PP Feijóo es compromet a un «Govern en solitari» sense «cordó sanitari a Vox»: «O Sánchez o jo»
- Aranzels Trump, extasiat amb la seva pròpia estratègia però amb escassos resultats, amenaça de reactivar la guerra comercial i dispara la incertesa
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- És legal ficar el teu gos en una gàbia 8 hores al dia? L’advocat Xavi Abat et treu de dubtes: "Una abominació"
- Distribució i IA Amazon ja sap quin producte demanaràs tres mesos abans que ho demanis