EL 2011 A ESPANYA

Google comença a vendre llibres electrònics i revistes als EUA

La botiga permet descarregar 'ebooks' en diversos dispositius en PDF i ePub

1
Es llegeix en minuts
AGÈNCIES / Nova York

Google ha obert avui als Estats Units Google eBooks, la llibreria digital més gran de la xarxa, amb més de tres milions de títols disponibles i amb què el gegant d'internet espera competir amb Amazon pel domini del mercat del llibre electrònic i les revistes.

Amb mesos de retard, l'ambiciós projecte espera tenir aviat versions per a altres mercats, inclosa Espanya.

"Hem dissenyat Google eBooks perquè sigui obert. La majoria de dispositius amb un navegador modern són compatibles amb Google eBooks, des de portàtils fins a netbooks, de tauletes informàtiques a telèfons intel·ligents i e-readers", va comentar al bloc de la companyia Abraham Murray, cap del departament Google Books, que calcula en tres milions l'oferta de títols disponibles.

Aquesta plataforma digital és un servei que ofereix Google a internet, de manera que està allotjat a les bases de dades de l'empresa tecnològica i és accessible des d'internet a través d'un compte d'usuari de Google.

Google eBooks compta amb un lector a la web de llibres digitals i ofereix l'accés a la llibreria més gran existent a la xarxa, que combina exemplars digitalitzats per Google des del 2004 amb "centenars de milers" d'obres a la venda a través d'enllaços a altres llibreries. Els llibres electrònics es podran descarregar en aplicacions per a Android, iPad, iPhone, en format PDF i ePub.

L'oferta també inclou revistes.

El director general de Google Books i Google News per a Espanya, Luis Collado, assegura que durant l'any 2011 la plataforma estarà disponible a Espanya i altres països, i que la data de la seva posada en marxa dependrà dels acords que es tanquin amb els editors i llibreters.

Canviar lletra i mida

Notícies relacionades

"Molts llibres oferiran l'opció de seleccionar el tipus de lletra, la mida, mode de lectura per a dia i nit i l'espai d'interlineat", va dir Murray. El programa, com ja fa el Kindle d'Amazon, memoritzarà la pàgina en què es va deixar de llegir i hi tornarà quan l'usuari es torni a connectar, sense importar el dispositiu des d'on ho faci.

Amazon té als EUA una quota de mercat del 65%, gràcies, en gran mesura, a les vendes del seu lector Kindle, des del qual només es poden adquirir els títols a la venda en els seus arxius. El programa té versions per a tota mena de dispositius.