Els Mossos vigilen el 'boig del xandall' des de la seva sortida de la presó
El conseller d'Interior, Ramon Espadaler, assegura que són conscients de la preocupació que genera la seva excarceració

El conseller d'Interior, Ramon Espadaler, ha explicat aquest dissabte que els Mossos d'Esquadra vigilen Manuel González González, més conegut com el 'boig del xandall', des que va sortir de la presó aquest divendres després de la derogació de la 'doctrina Parot' després de la sentència del Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH).
Espadaler ha afirmat que fan "un seguiment no intrusiu" de González a instàncies de la Fiscalia provincial de Barcelona, i ha traslladat a les víctimes i a l'opinió pública que són conscients de la preocupació que genera l'excarceració del 'boig del xandall', ha afirmat en declaracions a Catalunya Ràdio recollides per Europa Press.
Segons Espadaler, els Mossos van rebre dijous les instruccions de la Fiscalia, i és "habitual" que aquesta doni instruccions a la policia catalana perquè vigili els que han comès delictes de naturalesa sexual i se'ls pressuposa que no han pogut curar la tendència a consumar-ne més, com és el cas del 'boig del xandall'.
"Des del minut zero"
El conseller ha ressaltat que "des del minut zero, des de la sortida de la presó, els Mossos estan complint al peu de la lletra i amb escrupolositat l'ordre de la Fiscalia", i ha reconegut que tot apunta que el 'boig del xandall' no està rehabilitat, però ha insistit que la policia s'encarrega de vigilar-lo.
"La Fiscalia actua amb escrupolositat i responsabilitat. Dóna una instrucció que els Mossos atendrem amb tots els mitjans que siguin necessaris i ho farem al servei de la ciutadania, pensant molt en les víctimes i en la inquietud general que pugui generar", ha garantit.
Notícies relacionadesTambé s'ha referit a la "dramàtica paradoxa" de la 'doctrina Parot', tenint en compte que ja es va canviar el Codi Penal per garantir el compliment de penes però que no es pot aplicar per a casos anteriors a la seva modificació, encara que ha afegit que una excarceració com la del 'boig del xandall' no es produiria amb casos posteriors a la reforma del Codi Penal.
Manuel González González va agredir amb arma blanca, a principis dels anys 90, 16 dones desconegudes a qui també va fer tocaments en zones genitals, i li va provocar la mort a una d'elles; per tot això va ser condemnat a 169 anys de presó.
- ‘La cita’ Sandro Rosell i els seus amics especials de presó: dos funcionaris, dos exinterns i un capellà
- BARCELONEJANT Cunyades de luxe en la gala més top
- Polèmica RTVE demanarà una auditoria del televot espanyol després del suport aclaparador a Israel
- Prèvia del derbi català Un nou vídeo de l’atropellament massiu a Cornellà revela que la conductora ja havia arrossegat aficionats abans
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- Baralla a cops de destral i pales a Lloret de Mar
- CRIS CONTRA EL CÀNCER Troballa revolucionària en càncer de pell: un estudi descobreix el potencial d’un virus comú davant el melanoma
- Estafes Com bloquejar trucades spam a iPhone i Android
- Tecnologia «Guanyava 150 K a l’any, ara sobrevisc venent a eBay»: l’enginyer que va perdre la feina per la IA
- Millora de la seguretat Entra en servei un nou tram de 2+1 a la carretera C-35 entre Sant Celoni i Riells i Viabrea