Interior
Baixen un 6% els delictes a Catalunya però les violacions es disparen: gairebé un 27% més
Les agressions sexuals han pujat un 7,6% en el conjunt d’Espanya
Una de cada tres agressions sexuals denunciades a Barcelona és amb penetració

En una tendència al descens generalitzat del conjunt de delictes, els que afecten la llibertat sexual, com són les agressions o els abusos sexuals continuen disparats d’un any a l’altre. Segons dades del Balance Trimestral de criminalitat del Ministeri de l’Interior, en els tres primers mesos del 2025 a Catalunya els delictes contra la llibertat sexual han pujat un 12,5% en comparació amb el primer trimestre de l’any anterior. D’aquests, un 26,8% més són agressions sexuals amb penetració i un 4,2% més la resta de delictes, com abusos o tocaments.
Una de les raons per les quals s’explica aquest increment és que aquesta tipologia delictiva té una «xifra oculta» de casos molt «elevada», segons fonts judicials, ja que solen passar majoritàriament en l’àmbit de la família o persones conegudes, a més que moltes víctimes són menors. Per això, les campanyes de conscienciació i els punts de detecció d’aquests delictes, com centres sanitaris, educatius o socials, a l’atendre dones, fan que les denúncies pugin.
Catalunya està molt per sobre de la mitjana d’Espanya en denúncies per delicte contra la llibertat sexual. Atot el país han pujat un 3,8% del gener al març del 2025 en comparació amb el mateix període del 2024. Les agressions sexuals amb penetració ascendeixen un 7,6% més. A la ciutat de Barcelona els delictes contra la llibertat sexual van pujar un 16,3% en aquest període. Les agressions sexuals un 19% i la resta de delictes un 14,7%.
Menys delictes
L’augment dels delictes contra la llibertat sexual contrasta amb la baixada de la criminalitat a inicis d’aquest any. A Catalunya la caiguda és d’un 6% menys i també pugen els intents d’homicidi un 11% , el tràfic de drogues un 6,4% i el robatori de vehicles un 6,2%. Destaca la caiguda dels robatoris amb violència i amb força, mentre que els furts es mantenen. També hi ha menys cibercriminilitat, amb un descens del 20% de les estafes informàtiques.
En el conjunt d’Espanya els delictes van baixar un 2,8% aquest primer trimestre de l’any en comparació amb l’anterior i també pugen els intents d’homicidi o assassinat (19%) així com les lesions (2%) i el tràfic de drogues (5%). Per contra, descendeixen els robatoris amb força i violència i els furts (un 3,3% menys), tot i que hi ha més contenció en la cibercriminlitat que va baixar un 1%, principalment pel descens dels fraus per internet, ja que pugen les amenaces o la suplantació d’identitat.
Els delictes a Barcelona descendeixen un 7,6% en aquests primers tres mesos de l’any en comparació amb l’anterior, segons el Ministeri de l’Interior. Juntament amb les agressions i els abusos sexuals, a la ciutat s’han registrat un 18% més de tràfic de drogues i un 8,6% més de robatoris de vehicles, tot i que els descensos més importants són en robatoris amb força i intimidació: en domicilis i comerços un 38% i en vivendes un 34,5% menys. Els furts es mantenen a la ciutat amb xifres aproximades a l’any passat. També van baixar les ciberestafes un 20% però han pujat un 104% la resta de ciberdelictes, com amenaces per les xarxes, suplantació d’identitat, revelació de secrets o assetjament, entre d’altres.
Agressió sexual Barcelona Educació sexual Agresiones sexuales contra menores Mossos d'Esquadra Assetjament sexual Ministeri d'Interior
- Visita a Catalunya El Rei carrega contra les «identitats excloents» i els «extremismes» des de Montserrat
- Anna Gatell: "Els pares han perdut l’autoritat i ignoren els perills del mòbil"
- Mobilitat Interromput el servei d'un tram de la R3 i retards a la R4 de Rodalies
- PAGARIA 2 MILIONS AL COPENHAGEN El Barça ultima el fitxatge del jove extrem suec Roony Bardghji, que aniria al filial
- Entrevista Javier Albares, metge: «L’ús excessiu de pantalles pot provocar símptomes que portin diagnòstics equivocats de TDAH»
- PAGARIA 2 MILIONS AL COPENHAGEN El Barça ultima el fitxatge del jove extrem suec Roony Bardghji, que aniria al filial
- Entrevista Javier Albares, metge: «L’ús excessiu de pantalles pot provocar símptomes que portin diagnòstics equivocats de TDAH»
- Patrimoni artístic El MNAC comunica al jutjat d'Osca "incapacitat tècnica" per traslladar les pintures
- Cimera de l’OTAN Rutte corregeix Sánchez i afirma que Espanya haurà de gastar el 3,5% del PIB per complir els requeriments militars
- CAS CERDÁN-ÁBALOS El Suprem sosté que la UCO ha certificat "els sòlids indicis de criminalitat" en l'actuació d'Ábalos i Koldo