Dues víctimes més

Catalunya registra el doble de morts per ofegament a les platges que l’estiu passat

La playa de Tamarit.

La playa de Tamarit. / El Periódico

1
Es llegeix en minuts
Germán González
Germán González

Periodista.

ver +

L’estiu tràgic a les platges catalanes pels ofegaments. Un home de 82 anys va morir aquest dijous a la tarda a la platja de Tamarit de Tarragona i un altre de 75 anys ha mort a la platja de les Botigues de Sitges, al Garraf, mentre es banyaven. Amb aquestes dues morts 10 persones han perdut la vida al litoral català des que va començar la campanya d’estiu el 15 de juny. L’any passat, per aquesta mateixa època, havien mort cinc persones ofegades a la costa.

En el primer cas el 112 va rebre l’avís a les 20.42 hores per part d’un testimoni, que va indicar que havien tret de l’aigua un home inconscient. Al lloc es van desplaçar dues ambulàncies del Sistema d’Emergències Mèdiques, que van certificar la mort de la persona, així com efectius de la Guàrdia Urbana de Tarragona i dels Mossos d’Esquadra. La platja va tenir actiu el servei de vigilància fins a les vuit de la tarda i durant el dia va onejar la bandera groga per l’estat del mar.

Notícies relacionades

Respecte al mort de Sitges, el telèfon d’emergències 112 ha rebut l’avís a les 12.37 hores perpart d’un testimoni informant que havien tret de l’aigua un home inconscient i que l’estaven intentant reanimar. Fins al lloc s’han mobilitzat tres ambulàncies del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), que han seguit amb les maniobres tot i que finalment la persona ha mort.

A la platja de les Botigues de Sitges hi havia servei de vigilància i bandera verda en el moment de l’incident. Fins al lloc també s’han desplaçat efectius de la Policia Local de Sitges i cinc patrulles de Mossos d’Esquadra.