Crisi hídrica a Catalunya
¿A quines llars catalanes s’ha begut aigua regenerada i dessalinitzada?
Per no dependre de l’aigua dels rius, emmagatzemada als embassaments, la majoria d’habitants de Catalunya han rebut a les seves aixetesaigua procedent de dos processos complexos que han evitat (de moment) l’entrada en lafase d’emergència per escassetat hídrica: la desalinizació i laregeneració. ¿Però exactament, a quines llars ha arribat aquesta aigua?
En general, l’aigua dessalinitzada s’ha consumit a les ciutats i municipisproveïts perATL(Ens d’Abastament d’Aigua Ter-Llobregat), tot i que on ha tingut més impacte és a les zones més pròximes a les dues dessaladores en funcionament, una al Prat de Llobregat i l’altra a Blanes. S’ha aprofitat aquest recurs en ciutats com Barcelona, Sabadell, Terrassa, Mataró, Granollers, Vilanova i la Geltrú, Sitges, Vilafranca del Penedès i pobles limítrofs. A l’àrea metropolitana, de fet, ha sigut una de les principals fonts hídriques.
De la planta, s’encarrega Aigües de Barcelona, per tant, aquesta aigua l’estan bevent principalment els habitants de les 23 ciutats metropolitanes proveïdes per aquesta empresa, segons asseguren fonts de la companyia. Algunes d’aquestes són Barcelona, Badalona, l’Hospitalet de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Cerdanyola del Vallès i Montgat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Embassament Riu Medi ambient Aigua Tordera Sequera El Prat de Llobregat Agbar Riu Ter Agència Catalana de l'Aigua (ACA)
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
