Obres entre Parets i la Garriga
El desdoblament de l’R-3 de Rodalies inclou tancar el tram de vies en què quatre joves van morir atropellats a Montmeló
L’R-3 de Rodalies inicia el 12 d’octubre tres mesos de tall del servei entre les estacions de Mollet i Figaró
¿És necessari tancar tota la xarxa de Rodalies per evitar els atropellaments?
Un atropellament múltiple d’un tren de Rodalies deixa quatre joves morts a Montmeló
Les víctimes mortals de l’atropellament de Montmeló són tres noies i un noi d’entre 19 i 22 anys
Montmeló tindrà pantalles elevades a la zona de Rodalies on es va produir l’atropellament mortal de l’R-3

El desdoblament de l’R-3 de Rodalies entre Parets del Vallès i la Garriga, un tram de 18 quilòmetres de la línia que uneix l’Hospitalet de Llobregat i la Tor de Querol, inclourà el «tancament del trajecte i les estacions», cosa que implica que la zona de Montmeló en què quatre joves van ser atropellats per un tren el 10 de setembre després de creuar les vies per un lloc no permès, també es tancarà.
El grup de joves, que es dirigien a un festival de música que se celebrava en una zona pròxima al Circuit de Catalunya de Montmeló, van passar a l’altre costat de la infraestructura en un moment en què el tren circulava a uns 100 quilòmetres per hora, gairebé de nit, i just després d’un revolt. «És impossible que els veiés i pogués reaccionar», van explicar a aquest diari maquinistes que han passat per aquest punt de l’R-3.

Agents dels Mossos, al costat del tren de l’R-3 implicat en l’atropellament, el 10 de setembre /
Aquest diari ja va avançar que Montmeló tindria pantalles elevades acústiques, que s’instal·laran, bàsicament, a prop de zones residencials. La novetat ara és que, més enllà d’aquesta protecció per molestar el mínim possible els veïns de les vies, tot el traçat, segons es desprèn de les explicacions del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, quedarà aïllat.
El camí més directe
Les víctimes mortals, tres dones i un home d’entre 19 i 22 anys, tenien a només 100 metres un pont per poder creuar les vies, segons va explicar l’alcalde de Montmeló, Pere Rodríguez, l’endemà de la tragèdia. No conèixer la zona els va portar a buscar una drecera al costat d’una zona residencial de la qual surt un camí que mor en la infraestructura. Van buscar, en definitiva, la línia més directa per arribar a l’Espai Can Guitet, situat en el Camí Mas Moreneta, on se celebrava el festival DURO, el primer de Catalunya dedicat al ‘hard techno’. Estaven a escassos 500 metres del seu destí.
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Assaig clínic en fase 3 Vall d’Hebron desenvolupa un nou fàrmac contra l’obesitat: l’Orforglipron, una alternativa «més còmoda» que Ozempic i Wegovy
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Visita d’Estat Carles III desplega tota la pompa per afalagar Trump
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos