Obres entre Parets i la Garriga
El desdoblament de l’R-3 de Rodalies inclou tancar el tram de vies en què quatre joves van morir atropellats a Montmeló
L’R-3 de Rodalies inicia el 12 d’octubre tres mesos de tall del servei entre les estacions de Mollet i Figaró
¿És necessari tancar tota la xarxa de Rodalies per evitar els atropellaments?
Un atropellament múltiple d’un tren de Rodalies deixa quatre joves morts a Montmeló
Les víctimes mortals de l’atropellament de Montmeló són tres noies i un noi d’entre 19 i 22 anys
Montmeló tindrà pantalles elevades a la zona de Rodalies on es va produir l’atropellament mortal de l’R-3
El desdoblament de l’R-3 de Rodalies entre Parets del Vallès i la Garriga, un tram de 18 quilòmetres de la línia que uneix l’Hospitalet de Llobregat i la Tor de Querol, inclourà el «tancament del trajecte i les estacions», cosa que implica que la zona de Montmeló en què quatre joves van ser atropellats per un tren el 10 de setembre després de creuar les vies per un lloc no permès, també es tancarà.
El grup de joves, que es dirigien a un festival de música que se celebrava en una zona pròxima al Circuit de Catalunya de Montmeló, van passar a l’altre costat de la infraestructura en un moment en què el tren circulava a uns 100 quilòmetres per hora, gairebé de nit, i just després d’un revolt. «És impossible que els veiés i pogués reaccionar», van explicar a aquest diari maquinistes que han passat per aquest punt de l’R-3.
Agents dels Mossos, al costat del tren de l’R-3 implicat en l’atropellament, el 10 de setembre /
Aquest diari ja va avançar que Montmeló tindria pantalles elevades acústiques, que s’instal·laran, bàsicament, a prop de zones residencials. La novetat ara és que, més enllà d’aquesta protecció per molestar el mínim possible els veïns de les vies, tot el traçat, segons es desprèn de les explicacions del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, quedarà aïllat.
El camí més directe
Les víctimes mortals, tres dones i un home d’entre 19 i 22 anys, tenien a només 100 metres un pont per poder creuar les vies, segons va explicar l’alcalde de Montmeló, Pere Rodríguez, l’endemà de la tragèdia. No conèixer la zona els va portar a buscar una drecera al costat d’una zona residencial de la qual surt un camí que mor en la infraestructura. Van buscar, en definitiva, la línia més directa per arribar a l’Espai Can Guitet, situat en el Camí Mas Moreneta, on se celebrava el festival DURO, el primer de Catalunya dedicat al ‘hard techno’. Estaven a escassos 500 metres del seu destí.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Etologia Així ajuda el vincle amb els animals a superar el dolor emocional
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Nova cita cultural Òmnium Cultural s’alia amb l’IEC per transformar la Nit de Santa Llúcia en l’equivalent literari dels Premis Gaudí
- Polítiques públiques Les cinc claus de la reforma de l’administració de Catalunya: de la reducció de la burocràcia a l’ús de la IA
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Quan un sistema emmalalteix, també emmalalteix la confiança
