Incidències a Rodalies
Adif descarta que un llamp causés la incidència de Gavà que al maig va provocar el caos a l’R2 sud
![Adif descarta que un llamp causés la incidència de Gavà que al maig va provocar el caos a l’R2 sud Adif descarta que un llamp causés la incidència de Gavà que al maig va provocar el caos a l’R2 sud](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/0ef39835-541b-4ee2-8f77-8c67f2aeafa4_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
L’informe d’Adif arran de la incidència de Gavà que va deixar el servei de l’R2sud greument alteratal maig descarta que la causa fos un llamp i l’atribueix a la ruptura d’un fil de la catenària i a la vandalització, a causa d’un robatori, del sistema de protecció de les instal·lacions.
Pel que sembla, el fil de contacte de la catenària va tocar un senyal metàl·lic i va provocar una sobrecàrrega elèctrica que va arribar a afectar el quadro d’enclavament a causa d’aquesta desprotecció, segons assenyala l’ens gestor d’infraestructures ferroviàries. Inicialment, des d’Adif i el Ministeri de Transports s’havia apuntat que la causa de la incidència podia ser un llamp.
Adif apunta que la ruptura d’un fil de la catenària no té importància i no sol tenir repercussió en el servei ferroviari, sobretot si està en una via apartada, com va ser aquest cas. Tanmateix, assenyala que la mala sort va fer que el cable toqués un senyal metàl·lic i que a partir d’això se sobreescalfés la resta del cablatge fins al quadro d’enclavament.
Absència d’una peça
La ruptura del fil de la catenària va ser causada per l’absència d’una peça de què Adif no pot especificar el motiu, ja que podria ser per la vibració causada pel pas dels trens, per factors meteorològics o problemes en el muntatge. Sense aquesta peça, es va produir un sobreescalfament que va anar causant una degradació.
Un altre factor que va ser determinant és que les preses de terra que han d’evitar les sobretensions sobre l’enclavament i que derivi en un incendi, com va passar al maig, estaven «vandalitzades» al produir-se un robatori que no es podia detectar automàticament quatre dies abans de l’incendi. L’última revisió es va produir el 26 d’abril i la incidència va tenir lloc l’1 de maig.
Tres setmanes d’afectacions
A conseqüència de l’incendi, la circulació de l’R2 sud va quedar greument afectada i durant unes tres setmanes van circular, de manera progressiva, un màxim de quatre trens per hora i sentit fins que el 20 de maig es va poder restablir el servei.
Notícies relacionadesA la zona, els treballs es van allargar durant 18 dies per analitzar els danys i reparar la infraestructura. A més de reparar el fil de contacte, es van reposar vuit quilòmetres de cable, entre d’altres.
Mentrestant, Adif va apuntar que un llamp podria haver causat la incidència tot i que el Servei Meteorològic de Catalunya va certificar que l’1 de maig no hi havia hagut cap descàrrega a la zona pròxima de l’avaria.
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Operació contra el narcotràfic Els EUA detenen ‘el Mayo’ i un fill del ‘Chapo’, líders del càrtel de Sinaloa
- Eleccions decisives Els comicis a Veneçuela desencadenen l’expectació mundial
- En clau europea Cordó parcial als ultres
- Pròxim Orient Hamàs demana venjar un dels seus líders mort en una presó israeliana
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques