Incidències a Rodalies
Adif descarta que un llamp causés la incidència de Gavà que al maig va provocar el caos a l’R2 sud
L’informe d’Adif arran de la incidència de Gavà que va deixar el servei de l’R2sud greument alteratal maig descarta que la causa fos un llamp i l’atribueix a la ruptura d’un fil de la catenària i a la vandalització, a causa d’un robatori, del sistema de protecció de les instal·lacions.
Pel que sembla, el fil de contacte de la catenària va tocar un senyal metàl·lic i va provocar una sobrecàrrega elèctrica que va arribar a afectar el quadro d’enclavament a causa d’aquesta desprotecció, segons assenyala l’ens gestor d’infraestructures ferroviàries. Inicialment, des d’Adif i el Ministeri de Transports s’havia apuntat que la causa de la incidència podia ser un llamp.
Adif apunta que la ruptura d’un fil de la catenària no té importància i no sol tenir repercussió en el servei ferroviari, sobretot si està en una via apartada, com va ser aquest cas. Tanmateix, assenyala que la mala sort va fer que el cable toqués un senyal metàl·lic i que a partir d’això se sobreescalfés la resta del cablatge fins al quadro d’enclavament.
Absència d’una peça
La ruptura del fil de la catenària va ser causada per l’absència d’una peça de què Adif no pot especificar el motiu, ja que podria ser per la vibració causada pel pas dels trens, per factors meteorològics o problemes en el muntatge. Sense aquesta peça, es va produir un sobreescalfament que va anar causant una degradació.
Un altre factor que va ser determinant és que les preses de terra que han d’evitar les sobretensions sobre l’enclavament i que derivi en un incendi, com va passar al maig, estaven «vandalitzades» al produir-se un robatori que no es podia detectar automàticament quatre dies abans de l’incendi. L’última revisió es va produir el 26 d’abril i la incidència va tenir lloc l’1 de maig.
Tres setmanes d’afectacions
A conseqüència de l’incendi, la circulació de l’R2 sud va quedar greument afectada i durant unes tres setmanes van circular, de manera progressiva, un màxim de quatre trens per hora i sentit fins que el 20 de maig es va poder restablir el servei.
Notícies relacionadesA la zona, els treballs es van allargar durant 18 dies per analitzar els danys i reparar la infraestructura. A més de reparar el fil de contacte, es van reposar vuit quilòmetres de cable, entre d’altres.
Mentrestant, Adif va apuntar que un llamp podria haver causat la incidència tot i que el Servei Meteorològic de Catalunya va certificar que l’1 de maig no hi havia hagut cap descàrrega a la zona pròxima de l’avaria.
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Eleccions legislatives a l’Argentina Milei es prepara per fer canvis amb el suport inèdit dels Estats Units
- Rodalies va desprogramar més de 800 trens al setembre
- L’atenció primària Les infermeres de Catalunya critiquen la vacunació «improvisada» contra la grip en una jornada de concentracions
- Després de més de tres hores de reunió Junts decideix per unanimitat trencar amb el PSOE i les bases votaran dimecres i dijous
- El Zoo de Barcelona accelera la seva gran transformació amb l’horitzó al 2030: així seran els nous espais
- Anàlisi de la mala ratxa culer Seqüeles de la derrota al Bernabéu: Flick segueix amb el Barça desconfigurat
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: L’inici d’una gran aventura informativa molt més distesa, com un bon segon cafè
