Educació
Els professors interins exigeixen al Govern aturar les oposicions per evitar la vaga a partir de dilluns

A1-164432427.jpg /
El portaveu de la Plataforma d’Interins Docents de Catalunya (Pindoc), Sergi Buyolo, ha instat la conselleria d’Educació a parar les oposicions convocades per al juliol i revisar el procés d’estabilització, com a condició per frenar la vaga indefinida d’interins que han convocat a partir de dilluns vinent, 12 de juny.
En declaracions als periodistes aquest divendres davant el Tribunal Laboral de Barcelona, Buyolo ha criticat que el departament «s’estigui dedicant a treure resolucions que modifiquen altres resolucions, fent un desgavell», i ha assegurat que les oposicions es poden paralitzar en qualsevol moment i posposar-les al setembre.
Ha assegurat que estan veient anomalies en les oposicions, com que «els nomenaments dels tribunals estan sent fraudulents, amb persones que es van jubilar en el curs anterior, persones que encara no són funcionàries, o que hi ha set tribunals que pertanyen a un mateix centre educatiu».
Pindoc espera «iniciar un procés de mediació» amb el departament d’Educació perquè escolti les seves peticions davant la vaga indefinida i, després de presentar-se davant el Tribunal Laboral, aquest divendres acudiran també al de funció pública per demanar formalment la mediació, que pot portar-se a terme durant la vaga.
El cap de Cambray
Entre les seves reivindicacions, han cridat a destituir el conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, i tot l’equip de la Conselleria, ja que segons Buyolo «no estan capacitats realment per gestionar tot aquest procés d’estabilització».
Han sol·licitat un pacte d’estabilitat fins a la jubilació, firmat per escrit amb tots els agents implicats per a tots els treballadors dels departaments de l’Administració de Catalunya amb més de tres anys treballats, i que es blindin les sol·licituds de municipis com zones mínimes de treball.
Negociació amb la conselleria
Així, han apressat la conselleria que els «tingui en compte com a interlocutors en la negociació», i Buyolo ha recordat que van interpel·lar el president de la Generalitat, Pere Aragonès, esperant que se’ls truqués per parlar i, segons ell, de moment ningú del departament els ha trucat per negociar.
Notícies relacionadesPreguntat per si algun sindicat s’ha unit a la convocatòria de vaga indefinida, el portaveu de Pindoc ha dit que han rebut «‘feedbacks’ molt positius» d’algun sindicat, i els ha animat que s’hi sumin.
Ha afirmat que estan convocat a la vaga a 35.000 docents interins catalans i ha insistit: «Tothom ha de sortir al carrer i dir prou, perquè si volem parar tot aquest desgavell s’està veient que l’única opció és la vaga indefinida i aturar-ho tot».
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- La UE debatrà de nou l’oficialitat del català el 18 de juliol
- Joan Carles I es reivindica amb unes memòries després de cinc anys d’‘autoexili’
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Els convocants afirmen que tres de cada quatre jutges i fiscals secunden l’aturada
- Escassa incidència i normalitat a Catalunya