Tribunals
A judici per abusar durant quatre anys de la seva fillastra de 12 anys a Girona
La víctima ha declarat que les relacions van ser consentides els dos primers anys: «Volíem casar-nos i tenir fills»
El nòvio de la dona assassinada a Manresa va fingir que ella havia caigut per les escales
En llibertat el veí d’Olesa detingut per assassinar la seva germana i enterrar-la a casa

La secció quarta de l’Audiència de Girona ha jutjat un padrastre acusat d’abusar de la filla de la seva parella durant quatre anys, mentre ella tenia entre 12 i 16 anys. Els fets van passar a la vivenda de Girona on vivien, juntament amb la mare de la menor i la seva germana gran. L’acusat s’enfronta a 12 anys de presó per un delicte continuat d’abusos sexuals a una víctima menor de 16 anys.
La víctima ha explicat en el judici que durant els dos primers anys les relacions van ser consentides, i que l’acusat era la persona amb qui tenia més confiança. Les relacions sempre tenien lloc a l’habitació de matrimoni, i gairebé sempre hi havia la germana gran a la vivenda. Perquè no pogués entrar a l’habitació, passaven una relliscada que hi havia a la porta. La mare sempre estava fora quan tenien relacions, que al principi eren «gairebé diàries».
La jove ha assegurat que tenien plans de futur: «Volíem casar-nos i tenir fills», ha dit. Però a partir dels 14 anys, ella va començar a tenir parella i ja no volia continuar mantenint relacions amb el seu padrastre, però tot i així se sentia pressionada: l’acusat l’amenaçava d’anar-se’n de casa i amb frases com «només em tens a mi».
La seva relació de «confiança» feia que la menor volgués mantenir els vincles amb ell, però sense continuar les relacions. Segons ha dit, algunes vegades l’home l’havia amenaçat de fer mal a la seva mare si no accedia a mantenir relacions. «No era conscient de la situació, volia estar amb ell tot i que sabia que no era el millor per a mi», ha explicat.
«Relació de poder»
Tot això va sortir a la llum el 2019, quan la víctima va conèixer un noi per internet. Durant un temps, ella feia regals al noi gràcies als diners que li donava l’acusat «a canvi de mantenir relacions sexuals». Tot això fins que un dia se’n va anar de casa per trobar-se amb el noi, cosa que va acabar en una denúncia per desaparició i la posterior explicació de tots els fets per part de la víctima.
Notícies relacionadesL’acusat, en canvi, nega que hagi mantingut mai relacions sexuals amb la víctima i nega que l’habitació estigués assegurada amb cap relliscada. Segons ell, la menor es va sentir traïda durant l’episodi de la desaparició perquè ell no la va ajudar i per això el va denunciar. Segons la defensa, no hi ha cap prova que demostri que els presumptes abusos es van produir.
Les pèrites han declarat que la víctima va tenir una simptomatologia traumàtica «molt forta», que té una síndrome d’estrès posttraumàtic i que acumula diversos intents de suïcidi. Quant a la relació de la menor amb el padrastre, l’han descrit com una «relació de poder» en la qual l’home tenia el «control» i s’aprofitava del rol com a figura paterna de la víctima.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe