Covid
Vacunòlegs desitgen que la «fita d’Hipra» la segueixin altres vacunes espanyoles
Es tracta de la primera vacuna desenvolupada íntegrament a la UE i l’aprovació final de l’EMA s’esperava ja des de fa mesos
Multimèdia | ¿Què diferencia la vacuna d’Hipra contra la covid-19 de les altres?

La Societat Espanyola de Vacunologia ha celebrat aquest dijous l’aprovació per part de l’Agència Europea del Medicament (EMA) de la vacuna d’Hipra, «una gran fita» que confia que pugui obrir les portes a «altres vacunes espanyoles».
En un comunicat, la societat que agrupa els vacunòlegs enalteix com un gran èxit per al món científic, de la investigació i de la medicina aquesta autorització, tot i que insisteix en la necessitat de destinar més recursos a Espanya a la recerca.
La societat mèdica destaca la seguretat d’aquesta nova vacuna, la seva robusta resposta d’anticossos i la seva temperatura de conservació, d’entre 2 ºC i 8 ºC, cosa que en facilita la logística i distribució.
Primera a la UE
Es tracta de la primera vacuna davant el SARS-CoV-2 desenvolupada íntegrament per una empresa a la UE, i també la primera a Espanya. «Esperem que això marqui un abans i un després respecte al que hem tingut fins ara, que han sigut vacunes investigades i produïdes en altres països», apunta Jaime Pérez, president de l’associació.
Basada en una proteïna recombinant heterodimèrica que conté el lloc d’unió al receptor RBD de la proteïna S (de spike) de les variants alfa i beta del SARS-CoV-2, l’avaluació científica de Bimervax va començar el 20 de març. El camí fins aquí ha sigut més llarg del que s’esperava, ja que l’aprovació final de l’EMA s’esperava ja des de fa mesos.
Notícies relacionadesEl principal estudi fet amb Hipra, realitzat amb 765 adults que havien completat prèviament la vacunació primària amb dues dosis de Pfizer, va demostrar que l’espanyola va desencadenar la producció de nivells més baixos d’anticossos contra la soca original de Wuhan que la d’ARNm, però aquesta va conduir a nivells més alts d’anticossos contra la beta i l’òmicron. Amb delta totes dues van ser comparables.
Per a la seva avaluació s’han presentat dades intermèdies d’un altre assaig clínic en curs que va incloure 36 adolescents de 16 a 17 anys, amb dades de resposta immune disponibles per a 11 d’ells, i que van llançar que un reforç de Bimervax produeix una resposta immunitària adequada, amb una producció d’anticossos comparable a la dels més grans de 18.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»