Crisi sanitària
Les persones que pateixen febre rere la vacuna de la covid tenen més anticossos al cap d’una setmana de l’administració
L’estudi és el primer que destaca les associacions entre la inducció de la febre i els nivells d’anticossos en diversos moments després de la tercera dosi de la vacuna de Moderna

Investigadors de la Universitat d’Okayama (Japó) han investigat la relació entre la incidència de la febre i els nivells d’anticossos després de rebre la tercera dosi de la vacuna contra la covid-19 de Moderna.
Les vacunes d’ARNm de covid-19 generen reaccions adverses com febre i fatiga que es consideren normals i són de naturalesa transitòria. Tanmateix, existeixen escasses proves clíniques sobre la relació entre aquesta incidència de la febre i el recompte d’anticossos, especialment després de la tercera dosi de la vacuna.
Les vacunes d’ARNm imiten l’estructura de la superfície del SARS-CoV-2 en l’organisme. Les cèl·lules immunitàries les tracten llavors com a patògens invasors i produeixen anticossos contra ells. Així, el recompte d’anticossos pot utilitzar-se com a resultat quantitatiu de la resposta del sistema immunitari a una vacuna.
Una setmana després de la inoculació
Per al seu estudi, els investigadors van reclutar 49 empleats i estudiants universitaris com a subjectes. Només es van seleccionar els participants que no havien patit anteriorment la covid-19 (fins on ells sabien).
Tots els subjectes van ser enquestats per detectar reaccions adverses una setmana després d’haver rebut la tercera dosi de la vacuna de Moderna. Simultàniament, es van mesurar els nivells d’anticossos de tots els subjectes just abans de rebre la vacuna, 3 dies després, 1 setmana després i finalment 1 mes després de la dosi.
Utilitzant un model estadístic, es van estipular les correlacions entre la incidència de la febre i els nivells d’anticossos en diversos punts temporals. Per tenir en compte els factors que contribueixen a l’aparició de la febre després de la vacunació, l’equip també va tenir en compte el sexe, les diferències d’edat, els antecedents d’al·lèrgia i l’ús d’antipirètics (medicaments per reduir la febre) entre els participants.
A continuació, es va classificar els subjectes en un grup amb o sense febre en funció dels resultats de l’enquesta. Es va comprovar que el grup amb febre tenia més probabilitats de ser més jove (de 20 a 49 anys) i de tenir antecedents d’al·lèrgies. Després, es van analitzar els nivells d’anticossos en diferents moments dels dos grups.
Al cap d’una setmana de la vacunació, el grup amb febre tenia uns recomptes d’anticossos substancialment més alts que el grup sense febre. Tanmateix, al cap d’un mes de la vacunació no semblava haver-hi cap correlació entre la incidència de la febre i els nivells alts d’anticossos.
Aquest és el primer estudi que destaca les associacions entre la inducció de la febre i els nivells d’anticossos en diversos moments després de la tercera dosi de la vacuna de Moderna.
Notícies relacionades«Els títols d’anticossos després de la vacunació amb Moderna poden ser més ràpids en el grup amb febre després de la vacunació, però la diferència pot no ser significativa un mes després de la vacunació», ha conclòs l’equip investigador, el treball del qual s’ha publicat a la revista científica ‘Journal of Epidemiology’.
Els autors també suggereixen que, si bé aquestes observacions contradictòries poden no tenir una rellevància clínica significativa, un estudi amb una mida de mostra més gran podria proporcionar millors coneixements.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- L’inici de la ronda francesa El Tour s’estrena amb un esprint i molts candidats al groc
- Esther, la ‘pencaire’ que lidera Espanya
- Wimbledon Alcaraz entra a vuitens amb esforç davant un Struff molt combatiu
- Alemanya supera sense pietat la Polònia debutant de Pajor (2-0)
- Incompliment europeu El Barça ja pagarà 15 dels 60 milions d’una multa de la UEFA