Infraestructures ferroviàries

Així seran els 97 nous trens de Rodalies a Catalunya

  • Renfe inverteix 850 milions d’euros en la compra de combois a Alstom, Stadler i CAF

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

La ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, i el president de Renfe, Isaías Táboas, han firmat amb els responsables de les empreses Alstom, Stadler i CAF la compra de 97 nous trens per a Rodalies Catalunya. «És la compra més gran de la història del servei de Renfe a Catalunya», han destacat fonts de la companyia ferroviària, que ha invertit més de 858,4 milions d’euros en l’operació dins del pla ‘Transformem Rodalies’.

En el marc del pla 2020-2030, que preveu una mobilitat de 600.000 usuaris diaris de Rodalies, un 50% més que ara, els nous trens permetran renovar i ampliar el parc de Rodalies. «La compra ha sigut possible gràcies a l’autorització del Govern espanyol perquè Renfe pogués afrontar la inversió, malgrat que no hi ha un contracte-marc amb el titular del servei, la Generalitat de Catalunya», remarca Renfe en un comunicat.

De fet, s’adquirirà un total de 101 trens, tot i que de moment se n’han formalitzat 97. La compra dels quatre restants es formalitzarà els primers mesos del 2023. Dels 101 combois nous, 56 substituiran els trens més antics i els altres 45 permetran incrementar el parc per poder incrementar l’oferta i atendre l’augment de la demanda.

Totalment accessibles

¿Com seran els nous trens? Cada un d’ells tindrà una capacitat mínima de 900 places, un 20% més que els actuals Civia. A més tindran un disseny amb vestíbuls amplis i un mínim de 10 portes que permetran agilitar el temps de pujada i baixada dels viatgers.

Tots els trens seran 100% accessibles per facilitar el viatge de persones amb mobilitat reduïda. Així mateix, els combois tindran una zona per a bicicletes i cotxets infantils. I disposaran de connexió wifi.

Notícies relacionades

Aquesta operació de compra contribueix a generar i mantenir 10.000 llocs de treball. Alstom construirà a Santa Perpetua de Mogoda 49 trens de 100 metres de longitud per un import de 367,6 milions d’euros. Stadler aportarà 20 trens de 200 metres per un import de 307,7 milions, mentre que CAF fabricarà 28 trens de mitjana distància que es destinaran als serveis de regionals de Rodalies per un import de 183 milions.

Aquests 28 trens tindran tots els elements de confort per cobrir viatges de més de 60 minuts. Actualment aquests trens són utilitzats a Catalunya per gairebé 10 milions de persones cada any.