L’educació a Catalunya
Barcelona acollirà la seu europea per a la retenció de talent internacional
L’anunci s’ha fet durant la inauguració de la fira d’educació superior EAIE

Barcelona serà, a partir del 2023, la seu de l’European Network of Global Alumni Agencies (ENGAGE), l’organització que aglutina les principals agències europees responsables de l’atracció i retenció de talent internacional, que s’ubicarà a les instal·lacions de SciTech DiploHub.
L’anunci s’ha fet en el marc de la inauguració de la 32a edició de l’European Association for International Education (EAIE), la fira anual d’educació superior més important d’Europa, que per primera vegada se celebra a Barcelona, en la qual participaran més de 6.000 professionals de l’àmbit de l’educació superior i representants de 600 universitats.
Aquesta xarxa europea servirà per coordinar projectes que busquin retenir el talent altament qualificat i dinamitzar la Unió Europea en el sistema educatiu mundial, comptarà amb el suport de la Unió Europea a través del Servei d’Instruments de Política Exterior i acollirà representants de països com Alemanya, Àustria, Suècia, Dinamarca i els Països Baixos.
Atracció d’estudiants
La capital catalana ha sigut triada seu d’aquest centre de retenció de talent internacional per la seva alta capacitat d’atracció d’estudiants i investigadors internacionals, amb més de 35.000 estudiants estrangers, i per ser la primera ciutat del món que disposa de la seva pròpia xarxa de captació de talent internacional, Barcelona Alumni, que es va crear el 2018 i ja té més de mil membres de trenta països.
La consellera d’Investigació i Universitats, Gemma Geis, ha destacat durant l’acte inaugural en el qual s’ha anunciat la notícia que el «sistema universitari català gaudeix d’un gran reconeixement internacional», ja que, per exemple, segons dades de la Generalitat, els estudiants internacionals de doctorat representaven un 38,3% del total en el curs 2020-2021.
L’oficina de l’ENGAGE, a més, permetrà l’atracció de fons europeus a la ciutat en l’àmbit de la mobilitat d’estudiants i la cooperació entre universitats, com els programes Erasmus+ o Horitzó Europa, o els fons Next Generation.
Els reptes de la universitat
L’anunci s’ha fet en el marc de la fira de l’European Association for International Education, que se celebra a Fira de Barcelona aquests dies i que ha triat la capital catalana per primera vegada en la seva història. «Aquesta és la conferència més gran de totes les edicions», ha emfatitzat durant la ponència inaugural la presidenta de l’European Association for International Education, Michelle Stewart, que també és docent de la Universitat de Stratchlyde.
En la fira s’abordaran els «reptes als quals s’enfronta el sistema educatiu internacional: les crisis climàtiques, el conflicte i la inclusió, uns reptes majúsculs en un context cada vegada més globalitzat», segons la docent.
Amb aquest motiu, l’eix que vertebra l’edició d’aquest any és ‘El futur a tot color’, que busca abordar el ventall, cada vegada més ampli, de possibilitats per a la internacionalització del sistema educatiu, una internacionalització que la presidenta de l’EIAE ha considerat «clau» per al futur de l’educació.
- Pont local ¿Quins centres comercials obren el 9 de juny, Segona Pasqua, a Barcelona i Catalunya?
- Entendre-hi més ‘El conte de la serventa’ va ser una realitat a Irlanda: 9.000 nadons morts i 56.000 mares solteres maltractades al segle XX
- Barcelona es juga un 14% del PIB si els turistes la deixessin de visitar
- Calendari Quina festa és el 9 de juny? Només aquests municipis de Barcelona tindran un pont de tres dies
- Amb diversos ingressats Un presumpte brot de salmonel·la causa almenys una vintena d’afectats a Sant Adrià
- Informe de l’Oficina Municipal El barri de les Tres Torres supera els 40.000 euros de renda i dobla la mitjana de Barcelona
- Educació De Palma a Barcelona amb un 13,68 a la selectivitat: ¿Què se n’ha fet de l’estudiant amb la segona millor nota de les Balears el 2024?
- TELEVISIÓ I MAS Locutors d’Esport 3
- Barcelona, protagonista Cuina de saga familiar amb vistes al Port Vell
- EL MUNDIAL DE MOTOGP Marc Márquez s’exhibeix a l’Aragó de principi a final