TELEVISIÓ I MAS
Locutors d’Esport 3
A quest dissabte vam viure una vibrant retransmissió del play-off entre el Reial Múrcia i el Nàstic de Tarragona, amb una victòria final dels tarragonins que va ajudar a l’èpica del relat del gran Jordi Sunyer, que va estar assistit pels comentaris de l’exfutbolista Alberto Manga.
El més lògic era pensar que el principal senyal televisiu del partit, i posteriorment repartit als interessats, correspongués a la Televisió Autonòmica de Múrcia, que emet amb la marca denominada La 7. Era el més lògic. Doncs no: a l’hora del partit La 7 va emetre una corrida de toros de la Feria de San Isidro de Madrid.
Per això el senyal de l’enfrontament, el que vam veure a Esport 3, va anar a càrrec d’ATM, la productora encarregada de fer el mateix amb la 1a RFEF durant tota la temporada, i amb una qualitat d’imatges que m’atreveixo a qualificar amablement com a discutible, com es pot apreciar en la fotografia que acompanya aquest article: un abús de plans molt generals i massa oberts. Costa admetre que algú firmi una realització com aquesta, en què l’espectador veu entre molt poc o res. Per un moment vaig pensar que, tot i que l’estadi Enrique Roca era a Múrcia, tenien les càmeres a Bilbao.
Torno a l’àudio, perquè la professionalitat i l’ofici de Sunyer ja fa anys que el coneixem; un ofici a què li suma el seu coneixement de les categories semiprofessionals. Lluny de col·locar les seves dades en Excel, Sunyer es curra personalment a mà i en una llibreta d’espiral (l’haurien de veure) una ingent quantitat de dades dels protagonistes del nostre pròxim i preuat futbolcat. Tot un luxe per a Esport 3, que unes imatges vinguin nodrides d’un suplement sonor que satisfà tothom.
Seguiré amb l’amabilitat: a Esport 3 l’altra cara de la moneda la vam viure en la narració de l’anada de les semifinals de la lliga de futbol sala entre l’Illes Balears Palma Futsal i, és clar, el FC Barcelona, amb triomf dels primers per 4-2. El bufandisme dels locutors, Xavi Lorente en la narració i Jordi García en els comentaris, resulta impropi d’una cadena pública. Poden prendre exemple del mateix Jordi Sunyer.
O igualment poden imitar els que, ahir diumenge, des de la plataforma Twitch, van emetre el play-off d’ascens a la Lliga Elit entre la Pirinaica i el Júpiter. Els canals eren Esport Central, de Manresa, i Betevé Esports. Els dos relats van deixar en calçotets els homònims d’Esport 3.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- La situació blaugrana Sense llicència i sense marge
- Els herois que han combatut contra el monstre
- Temporal d’agost Una pluja torrencial deixa riuades al centre històric de Badalona
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Crisi produïda per Israel Vuit persones moren d’inanició a Gaza en les últimes 24 hores
- Salut i alimentació L’envelliment de la població canvia els menús dels hospitals: només un 20% són dietes sense restriccions
- Els catalans que resideixen a l'exterior ja poden donar-se d'alta a La Meva Salut a distància
- Mòbils, DNI, diners... Quins són els objectes que més es perden a Barcelona