Trastorns menstruals
Descartada la relació entre la vacuna contra la covid i l’absència de regla

El Comitè d’Avaluació de Riscos de Farmacovigilancia (PRAC, per les seves sigles en anglès) de l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seves sigles en anglès) ha conclòs que «no hi ha prou proves» per establir una relació causal entre les vacunes contra la covid de Pfizer i Moderna i els casos d’absència de menstruació (amenorrea).
L’absència de menstruació pot definir-se com l’absència de sagnat durant un període de 90 dies o més, segons explica l’EMA a través d’un comunicat. El PRAC ha avaluat totes les dades disponibles, inclosos els resultats de la literatura científica i els casos d’amenorrea notificats a la base de dades europea d’efectes adversos EudraVigilance després de l’administració de les vacunes de Moderna o Pfizer.
El comitè ha determinat que «les dades disponibles no recolzen una associació causal i una actualització de la informació del producte per a qualsevol de les dues vacunes».
En qualsevol cas, l’EMA ha anunciat que el PRAC «continuarà vigilant acuradament aquesta qüestió» i ha sol·licitat a Moderna i Pfizer que incloguin aquesta qüestió als pròxims informes periòdics actualitzats de seguretat de les seves vacunes.
Dubtes sobre les hemorràgies intenses
D’altra banda, el PRAC ha avançat que «continua avaluant» els casos d’hemorràgia menstrual intensa (períodes abundants) amb les vacunes de Moderna i Pfizer.
Notícies relacionadesLes menstruacions abundants poden definir-se com una hemorràgia caracteritzada per un augment del volum i/o de la durada que interfereix en la qualitat de vida física, social, emocional i material de la persona. Els trastorns menstruals són molt comuns i poden ocórrer amb una àmplia gamma de condicions mèdiques subjacents, així com per l’estrès i el cansament.
El comitè ha acordat continuar amb l’avaluació d’aquest senyal de seguretat i sol·licitar a Moderna i Pfizer una revisió acumulada actualitzada dels casos de períodes abundants.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?