Estudi de l’INE
Gairebé 26.000 euros de diferència en la renda mitjana entre el barri més ric i el més pobre de Barcelona
La renda mitjana anual dels ciutadans de Pedralbes correspon a 34.521,52 euros mentre que la de Torre Baró, Ciutat Meridiana i Vallbona és de 8.699,24

La renda neta mitjana anual per habitant de Pedralbes, el barri més ric de Barcelona, és gairebé 26.000 euros superior a la dels veïns de Torre Baró, Ciutat Meridiana i Vallbona, la zona més pobra de la capital, segons les últimes dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) recollides en el projecte ‘Indicadors urbans’.
La renda mitjana anual dels ciutadans de Pedralbes, a les Corts, correspon a 34.521,52 euros. Segons dades de l’INE del 2019, després de Pedralbes hi ha els barris de Tres Torres (33.948,28), Sant Gervasi-Galvany oest (31.461,78) i Sant Gervasi-la Bonanova (29.079,72), tots tres situats al districte barceloní de Sarrià-Sant Gervasi.
A més, els quatre barris es troben entre els 13 més rics de tot Espanya. Pedralbes ocupa la cinquena posició rere els madrilenys El Viso, Castellana, Piovera i Recoletos.
Per contra, la renda mitjana anual dels residents de Torre Baró, Ciutat Meridiana i Vallbona, al districte de Nou Barris, és de 8.699,24 euros. Per tant, la diferència entre el més ric i el més pobre és de 25.822,28 euros. A aquest barri, el segueixen el Raval sud (9.224,85), al districte de Ciutat Vella; Trinitat Vella - Baró de Viver (9.411,28), a Sant Andreu, i Trinitat Nova (9.633,69), a Nou Barris.
Sant Cugat, tercer d’Espanya
Notícies relacionadesLa renda neta mitjana anual per habitant a Barcelona és de 16.893,74 euros.
Les dades extretes del treball ‘Indicadors urbans’, que són una selecció i adaptació del contingut del projecte europeu ‘Urban audit’, que recopila dades sobre les condicions de vida a les principals ciutats de la Unió Europea, mostren que Sant Cugat del Vallès és el tercer municipi d’Espanya de més de 20.000 habitants amb més renda neta mitjana anual per habitant (21.122 euros).
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Tancada des del 2018 Barcelona estudiarà la viabilitat de reobrir la ‘platja de l’Eixample’ el 2026
- Stuani rubrica la salvació i es guanya l’estàtua a Girona
- Multimèdia | 500 dies de guerra: El poder de Putin s’esquerda en plena contraofensiva d’Ucraïna
- Com prendre’s correctament la tensió arterial a casa sense baixar a la farmàcia
- Diners públics El Govern defensa que el seu pacte amb Acciona rebaixa de 1.400 a 492 milions d’euros el cost de la privatització fallida d’ATLL
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit