El virus, creixent
El 70% dels ingressats a Catalunya per Covid no estan vacunats
Els metges, preocupats per si coincideixen molts casos de coronavirus amb la grip
Un 70% de les persones malaltes de Covid-19 ingressades en el dia d’avui als hospitals de Catalunya no estan vacunades, una situació que preocupa, segons ha dit aquest dilluns el coordinador d’hospitalització de Covid a l’Hospital del Mar de Barcelona, Robert Güerri.
Güerri ha fet aquesta consideració sobre les persones no vacunades encara a Catalunya en una entrevista-col·loqui a Catalunya Ràdio, juntament amb el cap d’Epidemiologia de l’Hospital Clínic, Antoni Trilla, i la cap de Medicina Preventiva i d’Epidemiologia de l’Hospital de la Vall d’Hebron, Magda Campins.
Els tres especialistes han insistit que les persones no vacunades facin el pas i es vacunin, no només per protegir-se a si mateixos de la infecció de la Covid-19 sinó també per protegir les persones que pateixen malalties greus, com el càncer, que els fa estar més en risc davant la malaltia.
L’arribada de la grip
«Necessitem uns dies per veure l’impacte sobre els hospitals [de l’augment de casos], i ens preocupa la situació dels no vacunats, un grup que s’acabarà infectant i pot patir formes greus del virus», ha afirmat.
Campins, per la seva banda, ha indicat que pot ser que sigui necessari acabar vacunant els menors de 12 anys «si volem protegir tota la població» de la Covid.
Una altra preocupació ara dels metges, davant el repunt de la pandèmia observat fa dies a Catalunya, és que coincideixin molts casos de Covid amb la grip, ja que «seria el pitjor escenari per als hospitals, i és un escenari possible», ha considerat Güerri.
Restriccions per coronavirus Vacuna del covid-19 Desescalada Coronavirus a Espanya Coronavirus a Catalunya
- Retard en l’organisme L’embús a l’Audiència Nacional porta fins al 2027 judicis per corrupció
- Abusos en la infància El pols entre el Govern i l’Església per la pederàstia s’agreuja
- La indústria de defensa Santa Bárbara va prestar 455 milions a General Dynamics per a plans globals
- Crisi en el sector de la cooperació Europa secunda els EUA en la destralada a l’ajuda humanitària
- Juanfran Pérez Llorca: "La meva idea és tenir un contacte normal amb Mazón, però el president soc jo"
