Catalunya demanarà eliminar les mascaretes dels patis de primària
El comitè d’experts en Covid avala la decisió, que serà traslladarà al Ministeri de Sanitat
El comitè científic assessor de la Covid a Catalunya s’ha mostrat partidari d’eliminar les mascaretes als patis dels alumnes de primària, a partir dels sis anys. I, en consonància, Salut traslladarà aquesta petició al Consell Interterritorial de sanitat, ja que correspon al ministeri adoptar la decisió.
Si bé fonts de la conselleria han assenyalat que, abans de traslladar-ho formalment a la interterritorial, preveuen remetre-ho a la comissió delegada del Govern que gestiona la pandèmia de la Covid. De moment, segons han informat fonts del Ministeri de Sanitat, la Generalitat ha traslladat al Consell Interterritorial celebrat aquest dijous que compta amb un informe favorable a la retirada, que el pot posar a disposició dels altres consellers i el ministeri.
Un òrgan independent
L’informe d’aquest comitè d’experts, que és un òrgan independent que assessora el Govern, només avala relaxar la mascareta als espais exteriors dels centres educatius, com els patis, però no a les aules o altres espais tancats.
L’ús de la mascareta està regulat per la llei estatal 2/2021, que en la seva última actualització del 25 de juny estableix que els més grans de sis anys han de portar la mascareta als espais tancats i també a l’aire lliure si no hi ha una distancia de seguretat d’1,5 metres entre subjectes no convivents.
D’aquesta manera, els alumnes de les escoles de sis anys o més estan obligats a portar la mascareta tant a l’aula com al pati, perquè l’habitual és que no es pugui garantir la distància entre els nens en aquest espai exterior.
Al pati sense grups bombolla
En el cas dels més petits de sis anys (educació infantil), no la porten dins la classe però se l’han de posar a l’esbarjo si es barregen amb altres nens que no pertanyen al seu grup bombolla.
Si bé la millora de les dades epidemiològiques de la Covid ha fet que les últimes setmanes Catalunya aixequi restriccions en la majoria d’àmbits, menys a les escoles, que mantenen les mateixes limitacions des del començament del curs escolar.
Per això el conseller de Salut, Josep Maria Argimon, va demanar al comitè d’experts aquest informe sobre la conveniència de flexibilitzar les mascaretes, tenint en compte factors pedagògics i epidemiològics.
Madrid, els primers
Notícies relacionadesA Madrid, la presidenta de la comunitat, Isabel Díaz Ayuso, va anunciar que retirava l’obligatorietat de la mascareta a l’esbarjo de l’escola, però com que no és competència autonòmica ni s’ha reformat la llei estatal, el seu departament es va veure obligat a aclarir que la relaxació es permet si es manté, entre els nens, la distància de seguretat d’1,5 metres. Aquest requisit ha provocat que a moltes escoles madrilenyes es continuï portant la mascareta tant a l’esbarjo com en les activitats esportives a l’aire lliure per la impossibilitat de mantenir la distància de seguretat entre la canalla.
A més, després de l’anunci d’Ayuso, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, va instar que aquest tipus de decisions es prenguin de forma col·legiada en el Consell Interterritorial. Si bé la decisió final requereix de la modificació d’una llei estatal i, per tant, en última instància, la voluntat del Govern, que previsiblement farà el que s’acordi en el consell.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Mazón pacta la sortida amb Feijóo al marge del PP valencià
- Negociacions a Suïssa Zapatero no dona per «definitiva» la ruptura de Junts i admet que el cas Cerdán «va impactar» en la relació
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Estrena saborosa a l’Eixample Així serà el Circolo Popolare, el nou gran restaurant de Big Mamma a punt d’obrir al passeig de Gràcia de Barcelona
- Crisi a la Generalitat Valenciana «Ja no puc més» i les altres frases del comiat de Mazón
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ en les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
